Noen ganger gjør jeg dumme ting…

For en uke eller kanskje det var 14 dager siden, fortalte jeg om den store Tujan som står foran soveromsvinduet mitt. Den hadde vokst seg så stor at jeg ikke lenger fikk opp vinduet mitt. Noe som irriterte meg noe voldsomt, for jeg skulle så sårt har pusset vinduene mine, også soveromsvinduet.

Jeg hadde spurt om hjelp til å klippe den på toppen med en motorisert hekketrimmer, og jeg ventet og ventet og ventet uten av noe skjedde. Jeg kunne selvsagt begynt å mase, men jeg gadd bare ikke å gjøre det. 

Dette var sånn utsikten fra soveromsvinduet mitt så ut, inntil i dag formiddag…..

Etter at jeg hadde slappet av en stund etter trening i dag, og hentet meg litt gikk jeg ned i kjelleren å hentet hekkesaks og grenklipperen med lange armer. Så var det opp med vinduet å sette i gang med å klippe. Med vonde og såre armer var ikke dette en enkel oppgave, men jeg klarte da å få vekk såpass mye at vinduet går lett opp og igjen uten å komme bort i noen grener.

Problemene startet da jeg var ferdig, for da hadde jeg ikke følelse fra håndleddene og ned til fingertuppene…  Det var skikkelig ubehagelig, og det tok bort i mot 45 minutter innen jeg fikk tilbake såpass mye krefter at jeg klarte å gripe rundt å holde i noe. Å starte med enn sånn oppgave var jo helt idiotisk når man har vondt i armene fra før av, men når jeg blir irritert så hender det at jeg ikke akkurat blir så rasjonell i de valgene jeg gjør.

Da jeg gikk ut for å rydde opp og samle sammen det jeg hadde klippet av, kom en nabo å tilbød seg å ta det som jeg ikke rakk fra vinduet. Jeg hadde ikke sjangs til å rekke det, om jeg i det hele tatt hadde fått opp armene så jeg var veldig takknemlig :o))

Det kommer til å bli spennende å se i hvilken tilstand armene mine er når jeg våkner i morgen tidlig…

#natur #beskjære #klippe #busker #tuja #gjøreselv #vondter #smerter #skuldre #armer #nabohjelp #dumt #ubetenksomt #sommer #juli #mandag #blogg

8 kommentarer
    1. Uff…nÃ¥ har du sikkert kjempe vondt! jeg ogsÃ¥ gjorde det en gang..og klarte nesten ikke tørke meg etterpÃ¥..for man blir støl og vondt…hÃ¥per du fÃ¥r en fin dag og IKKE bruk hekkesaks..bare saksen er jo tung..

    2. fruensvilje: Den burde nok kanskje ha vært fjernet, men sÃ¥ har jeg blitt sÃ¥ glad i den…. Skulle den fjernes mÃ¥ det nok brukes maskinkraft for Ã¥ fÃ¥ den opp.

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har heldigvis fått tilbake førligheten i armene og hendene, men det er vondt som bare den. Du har helt rett, bare hekkesaksen var tung, så neste gang skal jeg heller mase, hihi!!

    4. Håper du er bra i dag. Tidlig i går morgen fikk jeg ei purremelding frsa biblioteket, de savnet ei bok jeg lånte for x antall uker siden. Sure greier midt på sommern. Hadde en grei nok tur med skibladner i går men det er nok med en tur. Og fant ut at det lønner seg med ei vindjakke, det var skya og ble fort småkaldt.

    5. Helge: Åååå, nÃ¥ kjente jeg at jeg ble litt missunnelig. Jeg har sÃ¥ lyst til Ã¥ reise med Skibladner, og hÃ¥per virkelig at jeg fÃ¥r det til i Ã¥r :o)) Litt kjedelig Ã¥ fÃ¥ purring fra bibloteket, men har man glemt sÃ¥ har man… Heldigvis er formen min sÃ¥nn nÃ¥genlunde tilbake til sitt stive seg igjen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg