En dag med girlsa

Dagen i går startet med trening av den stive kroppen min, som heldigvis hadde hentet seg såpass mye at det faktisk gjorde godt å trene. Jeg startet også med en ny øvelse av armene, som ikke var den mest behagelige, men den kan bli det på sikt :o)) Vegard, manuellterapauten, har nå ferie til begynnelsen av august, så nå er det opp til meg å holde det vi har jobbet for vedlike.

Jeg hadde avtalt med bestisen om å bli med henne og niesen Kine, for blandt annet se på parykk. Som følge av cellegiftbehandlingen vil hun minste håret, noe de hadde informert henne om ville begynne å skje om ca 14 dager. Da er det greit å noe reserve klart. Apollo Hårsenter, som ligger flere steder i Norge, har også en senter like ved der bestisen bor. Det tok bare et par minutter å kjøre bort dit, men damen som bestisen skulle snakke med var ikke tilstedet så hun skulle kontakte henne på mandag morgen. Jeg blir med henne.

Etter at vi hadde vært på Hårsenteret dro vi bort i Skårerveien, hvor bestisen hadde sett at de hadde gode helsesko/sandaler. Stedet lå veldig anonymt så vi fant det ikke med en gang. Det var ikke store lokalet, men de hadde et bra utvalg. Bestisen fant noen lekre sandaler i lilla til en ikke altfor avskrekkende pris :o)) Jeg kikket på joggesko og tursko som jeg skal bruke utover høsten, og fant noen som jeg kunne tenke meg. Det ble ikke noe kjøp på meg i går, men jeg vet hvor jeg skal gå når det blir aktuelt :o))

Jeg må bare vise hårfargen til Kine, som hun selv har fixet…. Syntes bare at fargesammensetningen var fin, og kunne faktisk ha tenkt meg noe lignende selv. Hmmm, kanskje jeg skal be henne å gjøre det for meg!!

Det var fortsatt ganske tidlig på formiddagen, så vi bestemte oss for å dra til Strømmen Storsenter for å spise lunch og for å kikke litt i forskjellige butikker :o))

Breakfast in a rustic style
Licensed from: Epitavi / yayimages.com

Jordbærpikene har blitt vårt faste sted når vi er omkring på forskjellige sentre, og det er ene og alene for at de har så godt utvalgt å så god mat :o)) Jeg hadde bare spist en liten yoghurt så jeg begynte å bli sulten. De andre to hadde nok ikke spist så mye de heller så det var greit med lit mat og en pause. Jeg bestilte egg og bacon med salat til. 

Vi skravla og koste oss mens vi spiste god mat, og det er aldri mangel på samtaleemner når damene treffes, hihihi :o))

Jeg vet jo at jeg burde ha latt være, men denne deilige sjokoladekaken lå der å lokket og ropte på meg. Den er ekstremt søt, men mmmmm så god, og sammen med en nybrygget kopp med Americano smakte det helt himmelsk ☕

Den ene katten til Kine, som heter Ruben, har vært veldig syk og går på medisin. Han skal ha denne medisinen på et fast tidspunkt på ettermiddagen, og ettersom hun har et stykke å kjørre, måtte hun etterhvert se å komme seg hjemover. Hun kjørte bestis og meg tilbake sånn at jeg kunne hente bilen min, så dro vi i matbutikken å gjorde hver får ukeshandel.

Når jeg kom hjem var jeg helt utslitt, og etter å ha pakket bort varene krabbet jeg opp i senga og fikk meg et par timer med søvn. Var fortsatt sigen når jeg sto opp, men det rettet seg utover kvelden. Jeg vet jo at jeg helst burde ha tatt det med ro etter trening, men ikke alltid at det blir sånn vettu ;o))  

#girlsa #venninnetreff #shopping #apollohårsenter #lørenskog #helse #strømmen #strømmenstorsenter #jordbærpikene #lunch #eggogbacon #sjokoladekake #sliten #trening #sommer #juli #fredag #blogg

10 kommentarer
    1. HÃ¥per du klarer Ã¥ holde kroppen i gang i sommer da :)) Tøff hÃ¥rfarge..men ikke til meg..hehe.. BÃ¥de maten og kaka sÃ¥ veldig godt ut… man mÃ¥ kose seg litt.. Hyggelig at du støtter venninna de i en tøff periode… God helg videre <3

    2. Nammm..den kaka sÃ¥ ille god ut! hihih..Flott hÃ¥rfarge..men sÃ¥ er det at det blir sÃ¥ mye ettervekst da..og DA er det ikke sÃ¥ fint lengre..Men jeg har nok kommet i en veldig forsinket 40Ã¥rs krise jeg ogsÃ¥..hihih..for kunne godt ha tenkt meg Ã¥ farge hÃ¥ret i sÃ¥nne farger jeg ogsÃ¥..kanskje isgrÃ¥..eller mørk lilla..hihihi..men nei..orker ikke det Ã¥ mÃ¥tte følge det opp hele tiden…men blir gøy Ã¥ se om du gjør det da…Lykke til med Ã¥ holde kroppen ved like!!

    3. Stilig farge ja 😀 Er jo bare å prøve ut litt forskjellig som jeg gjør ;P Hehe.
      Er koselig med slike turer ut blant gode venner 🙂 Håper hun finner noe hun vil like å bruke ^^

    4. Flott h̴rfarge. Det ble litt farting p̴ meg i helga, tok en tur til Fagernes. Mere elller mindre p̴ sparket. Bra og komme seg litt vekk. Fant et leirsted oppover i ̴rsen fra Leira. Oppover l̴ det masse sauer i veikanten s̴ lysten p̴ forik̴l var der, men det ble laks til middag. Kom hjem i g̴r kveld og l̴ p̴ balkongen i natt Рdeilig. Bra at dere hadde en fin dag sammen. Gode venner er bra og ha n̴r man er midt i en slik krefthistorie. H̴per det g̴r bra med henne.

    5. annebe: Ja jeg må være flink i sommer med øvelser, men også gå mye turer. Det siste blir ikke noe problemer, for da tar jeg med kamera :o)) Hehe, jeg er ikke redd for å prøve nye hårfarger, så du skal ikke se bort fra at jeg plutselig dukker opp med en annerledes farge :o)) Jeg tror nok bestisen må lære seg å ta det litt med ro, og at hun ikke orker å gjøre alt hun har lyst til mens behandlingen pågår. Hun kan få en fin sommer, men kanskje ikke å dra på lange turer :o)) Ha en forsatt fin søndag!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Knis, den kaka er full mange deilige kalorier, og er supergod :o)) Disse fargene vaskes ganske fort ut, så ettervekst er ikke et veldig stor problem. Jeg skal def prøve dette i sommer eller utpå tidlig høst :o))

    7. Søtmonsen ): Man er eller mÃ¥ aldri bli for gammel til Ã¥ prøve nye ting, og hever noen øyebrynet er det bare gøy :o)) Jeg hÃ¥per denne damen pÃ¥ hÃ¥rsenteret har tid til et møte for bestisen i morgen, for hun bør nok skaffe en parykk sÃ¥ hun har nÃ¥r hÃ¥ret blir borte…. Hvis hun da ikke er tøff Ã¥ velger Ã¥ gÃ¥ uten!!

    8. Helge: Jeg var mye pÃ¥ Fagernes som barn og tenÃ¥ring… Det har sikkert forandret seg en god del siden den gang tenker jeg :o)) Ja bestisen skal slippe Ã¥ gÃ¥ igjennom denne behandlingen alene, vi stiller opp Ã¥ støtter opp sÃ¥ godt vi kan :o)) Hehe, du skal ikke se bort fra at jeg plutselig kommer med en litt underlig hÃ¥rfarge i løpet av sommeren :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg