HÃ¥rfint besøk…

I dag hadde jeg satt alarmen på kl 7 for at jeg skulle ha litt god tid på meg, men den hørte jeg jo ikke… Sånn en time senere bråvåknet jeg av megselv, og forsto med en gang at noe var galt. Jeg spratt opp og satte inn turbo-giret, og klarte å bli ferdig til kl 9. Hvorfor dette stresset spør du deg selv? Jo, jeg hadde avtalt med bestisen å bli med henne til Apollo Hårsenter i dag. Hun skulle plukke ut en parykk, som hun skal bruke når hun mister håret…..

Jeg kom til bestisen i god tid, sånn at jeg rakk å sitte ned en stund å prate litt innen vi dro. Apollo Hårsenter ligger ikke mer enn 2 -3 minutter med bil fra bestisen, så det tok ikke lang tid å kjøre bort dit. Til orientering så har jeg fått tillatelse til å publisere bildene nedenfor.

Den hyggelige damen som jobbet der, hadde på bakgrunn av samtale med bestisen på morningen i dag, funnet frem noen forskjellige parykker. Alle sammen var på den lyse siden, men det ble denne du ser på bilde her hun gikk for. Den hadde den fargen som hun syntes passet, og den var kort. Parykken skal klippes og friseres, men ikke i dag. Nå var det kun for å finne en hun likte, og den fikk hun også med hjem for å prøve litt å venne seg til den. Siden bestisen fortsatt har alt sitt eget hår enda, blir det sikkert litt rart å ha den på seg.

Jeg syntes hun var superfin med det nye håret, og var overrasket over at det så helt ekte ut… Man må helt opp i hårbunnen å stirre for å se at det ikke er ekte, og det er jo fint. Etter at den blir klippet og frisert blir den enda finere. Denne behøver hun ikke være engstelig for at noen skal stirre på og tenke at ikke er ekte.

Etter at vi var ferdig hos Apollo hadde vi noen ærender hos Staples, innen vi satt nesen mot Strømmen. Jeg hadde bestemt meg for endelig å ta en tatoering på underarmen som jeg har snakket om en stund. Derfor dro vi innom Tattoo Tom som ligger i Storgata 56, for å bestille en time. Jeg var heldig, og fikk en time allerede i morgen etter jobb. Bilde av den kommer i morgen :o))

Vi hadde ikke spist noe på en stund, så vi stakk inn på Strømmen Storsenter for å spise en lunch. For en gang skyld var vi ikke på Jordbærpikene, men hos Cafe Opera. Tror vi angret litt begge to jeg når vi så utvalget deres, for det var veldig sparsommelig!! Vel jeg valgte det eneste som fristet, et høyt smørbrød som betyr reker, egg med majones. Vi ble sittende en god stund å skravle, før vi brøt opp å tok en kort runde på senteret før vi gikk tilbake til bilen og dro hjemover igjen.

Ute regner det og det er grått, så grått og mørkt at jeg har måtte slått på vinduslampene mine for å gjøre det litt mer stemningsfult og lyst inne….

#hårfin #hår #parykk #frisere #prøve #apollohårsenter #solheimsveien #staples #strømmen #strømmenstorsenter #storgata #tattootom #tatoering #tattis #cafeopera #lunch #venninneprat #mandag #juli #sommer #blogg

12 kommentarer
    1. Ser jo veldig fint ut… viktig Ã¥ føle seg vel nÃ¥r en tar behandling ogsÃ¥..:)) Bra dere koser dere med lunsj ogsÃ¥.. blir Jordbærpikene igjen neste gang da.. Blir spennende Ã¥ se hva du tatoverer…

    2. FÃ¥ fint at det er hjelp Ã¥ fÃ¥..og jeg tror det er veldig lurt Ã¥ ha det klart..sÃ¥ kan man begynne Ã¥ forberede seg pÃ¥ det…Ser veldig bra ut ja!

    3. annebe: Jeg syntes også at det ser bra ut, og bedre blir det når den blir klipt litt og behandlet :o)) Ja det blir garantert Jordbærpikene neste gang, for dette var bedrøvelig. Tattisen er tre små ord, men du skal få se den i morgen :o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Sykehuset hadde anbefalt henne Ã¥ skaffe den sÃ¥pass tidlig. Jeg ble overrasket over hvor naturtro den faktisk var, helt umulig Ã¥ se at den ikke er ekte….

    5. veldig fin så den ut 🙂 Eller HUN så ut 🙂 Mamma fikk en parykk, etter å ha mistet håret. Men den ble for mørk, stakk og klødde, så hun bruker skjerf. Så man må passe på å finne en man vil trives med 🙂

    6. frodith: Jeg syntes ogsÃ¥ at hun ble fin. Siden jeg var nysgjerrig kjente jeg pÃ¥ den, og “hÃ¥ret” var sÃ¥ mykt og fint Ã¥ kjentes ut som ekte…. Det blir sikkert rart Ã¥ bruke den, og en tilvenningssak :o))

    7. Så flotte bilder, og det synes jo ikke at hun har parykk engang. <3 Kjempebra at de har blitt mye bedre til å lage sånt nå for håret er en viktig del av oss.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg