Det ble aldri noe av….., før nå!!

Helt ærlig så vet jeg ikke hvor mange år vi har snakket om at “akkurat denne sommeren”, skal vi være turist i egen by å være med på en guidet tur inne på slottet. Når man ikke husker hvor mange, så er det garantert veldig mange.

I år kom temaet opp igjen, men nå vettu har vi faktisk bestilt billetter å skal dit til søndagen, bestisen, kusinen og jeg :o)) Jeg syntes jo at det er så gøy å gå rundt på sånne gamle slott, både de som fortsatt er i bruk og de som kun er museum. Kanskje mest det siste, siden de ofte er de eldste og der er det veldig mye spennende å se på.

Etter at vi har vært inne på slottet, har vi tenkt å ta en tur i parken hvor vi blandt annet skal bortom å kikke på den nye statuen av Dronning Sonja. Jeg så den ble avduket, og ble veldig begeistret da jeg så hvor lik den var originalen :o)) Er været med oss på søndagen, stikker vi ned mot brygga og spiser en lunch der nede :o))

Har du vært turist i egen by?
Har du besøkt slottet, og hvis ja hvordan var det?

#turistiegenby #slottetioslo #slottet #oslo #visitoslo #utpåturaldrisur #utpåtur #sommer #juli #søndag #blogg

11 kommentarer
    1. Jeg har vært litt turist i egen by, men det er liksom vanskelig å ta seg tid til det siden det er noe som er i nærheten og kan besøkes seinere til det nesten er for seint. Takk for påminnelsen! :o) Jeg og ei venninne var på Slottet for mange år siden, og den sommeren var de kongelige brudekjolene utstilt i den store ballsalen der. Veldig moro å se rommene man bare har sett på bilder og TV, bl.a. rommet hvor statsråd holdes, fugleværelset, ballsalen, salen hvor selskaper holdes osv. Vi gikk inn på baksiden, og husker det var så fine blomsterbed der og etterpå gikk vi i Dronningparken. Det er bare å glede seg! :o)

    2. Spennende..nei jeg har aldri vært i slottet..men er ikke så intressert i slott og sånne museer.. Men sikkert fint å ha gjort det…kos deg og håper dere får en fin dag!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: I motsetning til deg er jeg overbegeisteret for gamle slott. Jeg har et par favoritter i Danmark, og de besøker jeg gjerne igjen og igjen :o)) Hørte nettopp fra en kompis, og han sa at det var veldig interessant å være med på omvisningen :o))

    4. Joda, var på byvandring her i Drammen en gang og da er vel man turist i egen by. Husker det godt for et var så dårlig vær så vi fikk det til halv pris. Men på slottet har jeg aldri vært, blir sikkert en flott dag for dere, tross alt kun en liten del man viser frem. Og det er forbudt og ta bilder under turen har jeg hørt.

    5. Helge: Rundturen på slottet var veldig interessant, og ja det var ikke alle rommene vi fikk sett, men allikevel ganske mange. Det stemmer at vi ikke fikk lov å ta bilder, og jeg forstår godt hvorfor, og det har med sikkerheten å gjøre :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg