Sommerferien er rett rundt hjørne

Sommerferien er jo til for late dager, hvor man slipper å sette alarmen på og ta ting litt på sparket. Vel, min sommerferie pleier jo å være litt sånn. Så har man jo de dagene man må opp, for at man har bestemt at man skal ta seg en lang tur. En sånn tur som er avhengig av om det blir fint vær, og da sitter man å studerer alle værsider for å finne ut hvilken dag det blir best vær.

Denne sommerferien har jeg faktisk tenkt at jeg skal sette alarmen på “nesten” hver dag. Hvorfor skal jeg nå gjøre det da? Jo, for at jeg ikke skal sove bort de fine sommermorningene, hvor jeg kan starte dagen på balkongen med en kaffekopp før jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg helt enkelt bare blir sittende der å nyte solen med en god bok i hånden :o))

Travel bag
Licensed from: PixAchi / yayimages.com

Det er også en annen liten baktanke med dette, og det er at jeg skal forsøke å snu døgnet noen hakk. Det siste året har det blitt til at jeg har lagt meg senere og senere, de dagene jeg ikke må tidlig opp neste morgen. Jeg ender da opp med å ødelegge hele dagen for meg selv. Kanskje jeg klarer å gå den tunge veien opp fra å være D-MENNESKE til A-MENNESKE i løpet av ferien, for en prestasjon det ville ha vært :o))

Det ER siste dag på jobb for meg i dag, innen jeg starter en måned med ferie… Jeg kjenner at det kribler litt ekstra i kroppen, og jeg må jobbe litt med meg selv for konsentrere meg om det jeg skal gjøre…;o))

#ferieforsetter #ferie #sommerferie #amenneske #dmenneske #sovemorgen #grytidlig #sommer #juli #torsdag #blogg

18 kommentarer
    1. Deilig at du er i jobb igjen. Ferien er til at man skal gjøre noe man ikke gjør ellers, varme dager, har hatt noen få netter på balkongen. Det har vært greit det men så lenge det ikke er tropenetter så kan det bli kjørlig om natta. Men i natt sov jeg i senga, er så trøtt om dagen men må bare dure på med appelsiner og anna frukt.

    2. Så deilig…ja det er deilig å kunne ligge litt på morgenen også da…men skjønner hva du tenker….ha en riktig god sommerferie når det er tid for det…nååå snart….hihihih

    3. Så deilig 😀 Jeg er på uke 2 av 4 med ferie nå, men har jobbet nesten full dag i dag 🙂 Hadde bilen på service, så kunne like gjerne jobbe fra den ble levert kl. 07.30 til den var ferdig kl. 15.15 🙂
      Nå skal jeg nyte de to siste ukene og skal gjøre som deg- ha på alarm for å prøve å snu døgnrytmen litt 🙂

    4. Helge: Jeg har vært i jobb hele tiden jeg nå, så det skal bli godt å få lang ferie :o)) Foreløpig har det vært ganske kjølig om nettene, og det er veldig deilig. I dag var det knapt + 10 grader på morningen da jeg sto opp.

    5. Elevele: Vet du den beste dagen når man skal ha ferie, er dagen før… Da sitter man å gleder seg til alle fridagene, som man ikke har begynt på enda :o))

      Jeg begynner allerede i morgen med å sette alarmen på 7. Skal hente kompis Terje ved 10 tiden, for så å dra til bestisen. Det blir en fin og avslappende dag tenker jeg :o))

    6. frodith: Ja det sånn jeg tenker også. Blir man litt trøtt og sigen ut på ettermiddagen, kan man jo bare krype opp i godstolen å lukke øynene noen minutter :o))

    7. Ja, det er godt å komme seg opp tidlig og få flere timer ut av hver feriedag. Jeg blir mye mer opplagt om dagen når jeg står opp tidlig. Riktig god ferie og nyt dagene!

    8. Det har du helt rett i 😀 Og jeg fikk ikke vite at jeg skulle ha ferie før dagen før jeg skulle jobbe siste dagen- det kom litt brått på 😛 he he.. Men jeg jobbet i går og det føltes veldig greit 😀

    9. Håper du får en fin ferie! Jeg følger deg på det med å sette klokken på. Det har jeg også gjort hele ferien. Man skal ikke sove bort sommerdager……

    10. maiken: Nei, sove kan vi gjøre når høsten og vinteren kommer ;o)) Det er deilig å forlenge dagene med å komme opp tidlig, selv om jeg kommer til å være litt trøtt i starten :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg