Første feriedag – litt blandet

Da jeg gikk å la meg i går var jeg ikke spesielt trøtt, og derfor ble det vanskelig å falle i søvn. Jeg prøvde å koble ut alt i hode, og ikke tenke på noen ting uten at det helt lyktes. Det ble noen minutter her og der, men den endelig søvnen kom rett etter kl 4 om morgningen. Det vet jeg siden jeg sjekket klokka ved 4 tiden.

Du kan jo tenke deg hvordan tilstanden var når alarmen gikk av, ganske sliten og trøtt……

girl to visit orthopedics
Licensed from: adrenalina / yayimages.com

Jeg hadde time hos fastlegen min kl 9, og jeg dro slik at jeg hadde god tid. Selv om det var ferie, så kunne jeg ikke være 100% sikker på at det var ledige plasser på parkeringsplassen. Hihihi, det var ingen andre biler der når jeg kom, og da jeg dro igjen en halvtime senere var det bare min og en til ;o))

Besøket hos legen endte opp med en fortsatt 50% sykemelding en måned fram. I tillegg snakket vi om hva som skal skje videre, for skuldre og nakke er ikke bra og det er ikke resten av kroppen heller. Derfor ble det bestemt at vi nå jobber mot at jeg skal søke om arbeidsavklaringspenger, da kroppen min ikke er helt der den skal være for at jeg klarer å jobbe noe mer. I tillegg skal jeg ta MR av skuldre og nakke, samt røntgen av knærne mine.

Når jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg helt hadde glemt plantene mine… Stakkars de hang med bladene sine, og så veldig triste og lei seg. Så jeg fant fram vannkannen, og sprang rundt å vannet dem alle sammen. Nå noen timer senere har de strekt på seg, og ser langt mer fornøyd ut :o))

Når klokken ble sånn cirka 10:30 kom bestisen og niesen å hentet meg. Denne gangen var det niesen som var sjåfør, og jeg krabbet inn i baksetet og satte meg godt til rette der :o)) Jeg liker egentlig ganske godt å sitte bak, for da kan jeg koble ut fra samtalen som pågår i forsetet. Ble ikke helt sånn i dag da, hihi!!

Målet med dagens biltur var Radiumhospitalet, hvor bestisen skulle se på et hodeplagg. Som jeg nevnte i går faller håret raskt nå, og det tar ikke lang tid innen alt er borte. Nå har hun ikke tenkt til å gå rundt å vente til det skjer, nei hun skal tilbake til Apollo Hårsenter en eller annen dag denne uken å fjerne det som er igjen.

Etter å ha parkert gikk vi litt rundt å kikket innen vi fant ut hvor vi skulle gå. Butikken som solgte både parykker og hodeplagg, lå på andre siden av plassen fra der sykehusbygningen er. Etter det jeg fikk med meg var det en eller annen skole, som pga ferieavvikling va helt tom. Nok om det, bestisen fant to fine “luer” i fargene rosa og grønnaktig. Det kan jo være godt å ha noe lett og luftig på hode når varmen kommer tilbake, for det gjør den jo :o))

Både niesen og jeg var sultne, så vi satte nesen mot Storo Senteret og vårt fast sted Jordbærpikene :o)) Jeg bestilte meg egg og bacon, som igjen har blitt en favorittrett.  Det var godt å sette seg ned litt å få i seg litt mat, for det hadde blitt litt lite av det inntil da. Siden det var første feriedag unnet jeg meg også et stykke med ostekake til kaffekoppen ;o))

Etter at vi hadde spist tok vi oss en runde rundt på senteret å kikke i noen av butikkene. Niesen hadde vært oppe siden kl 4 da hun dro på jobb, så hun begynte å bli sliten. Vi satte derfor nesen hjemover igjen via Meny for at jeg skulle handle noen småting.

Var litt sliten selv, og da jeg satt å leste noen blogginnlegg i sta gled jeg inn i drømmeland en liten stund :o)) Jeg var ikke lenge borte, men den gjorde godt den lille luren som tvang seg fram :o))

Sånn værmessig har det vel ikke akkurat vært den store sommerdagen, men helt greit. Sola kikket litt fram innimellom, men for det meste har det vært overskyet. Nå har jeg/vi vært innomhus det meste av dagen, så det har vel egentlig ikke spilt noen rolle for oss!

#søvn #søvnproblemer #legebesøk #sykemelding #arbeidsavklaringspenger #apollohårsenter #radiumhospitalet #hodeplagg #hårtap #storo #storosenter #jordbærpikene #lunch #meny #trøtt #sommer #juli #mandag #blogg

7 kommentarer
    1. Kjempekjipt når man ikke får sove 🙁 Og blir så sliten dagen etter. Men det virker som du har hatt en topp dag 🙂 Med bestisen både her og der 🙂

    2. frodith: Ja øyelokkene blir litt tunge etter hvert! Det blir mye farting rundt på forskjellige sykehus og lignende denne ferien, men det blir mye morsomt også tenker jeg :o))

    3. Høres ut som en hektisk dag..men også koselig…høres lurt ut å fortsette litt i gradert sykemelding…for du har kanskje igjen med det siden..Ha en god kveld og kos deg med ferien!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Ja jeg tenker at det er lurt å være litt forsiktig med armene og skuldrene, for jeg håper jo at jeg kan klare å komme meg opp på 100% igjen litt lengre fram :o))

    5. Sævn må man ha. Ikke alltid jeg sover like bra heller. Det blir fint vær idag så det blir vel en dukkert iløpet av dagen håper jeg. Nå venter endel ting på meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg