Tolvte feriedag – Nordby Shopping

I går morges ringte alarmen tidlig for at jeg skulle bli ferdig til Anne kom, og for at vi skulle møte Terje på T-banestasjonen kl 8:30. Målet for dagen var å dra ned til Nordby Shoppingcenter, for å handle inn til kjøleskap og fryser. Vi hadde hørt fra Anne’s nevø at det mest sannsynlig ville være en god del mennesker der, siden det fortsatt var ferietid. Derfor syntes vi at det var greit å komme av gårde litt tidlig.

Været var ikke så ille, litt sol og litt overskyet om hverandre, og med en temperatur som passet perfekt til å sitte i bil. Jeg hadde fortsatt litt feber i kroppen, noe jeg antok var fra disse hærsjens myggstikkene mine, men det var ikke så ille at jeg ikke orket å dra. På ingen måte.

Vi holdt god fart nedover motorveien, og parkerte bilen i parkeringshuset hos Nordby 09:55. Da hadde vi stoppet en gang i forveien for personlige ærender og kjøp av drikke på en bensinstasjon. Det var nesten ikke biler i garasjen eller ute på den store parkeringsplassen. Bare for å ha sagt det med en gang, så ble det ikke det store rushet av folk utover dagen som forventet.

Ettersom vi på det tidspunktet ikke viste om det ville komme mange, så valgte vi å gå i matbutikken først. Det å gå å handle matvarer i kø er ikke spesielt festlig. Bare stress, og da ender iallfall jeg opp med å glemme halvparten av de tingene jeg hadde bestemt meg for å kjøpe. Prislappen ble vel på i overkant av 1.500,-, og det var for middag i flere dager, forskjellig pålegg, krydder, og en god del tørrvarer. Ikke noe her som kan klasses som unødvendig, og det er jeg fornøyd med.

Det tar på å handle, så etter at vi hadde vært i bilen med varene, noe som egentlig burde ha vært et innlegg i seg selv. Hvordan få plass til handleposer for 3 forskjellige hushold, og deretter klare å lukke igjen bagasjedøren. Ja som sagt, etter å ha plassert varene i bilen gikk vi opp i 2 etg på Expresso House, kjøpte kaffe og noe å bite i, og plantet kroppene på henholdsvis stol og sofa. Der ble vi sittende en god stund å slappe av å skravle før ferden gikk videre igjennom senteret.

Etter at vi var helt klare med alle shoppingen, gikk vi ned i 1 etg og spiste middag hos Nordby Wok. Der betaler man 129,- for en buffée, og så kan man fylle på tallerken så mange ganger man bare vil. Det var ekstremt mange der, men vi fikk da et bord og måtte stå i lang kø for å betale og hente maten våres. Når det først var gjort kunne vi senke skuldrene, slappe av å nyte maten våres.

Litt gøy må man jo også ha det når man er på tur, hihihi!! Denne skjønne skapningen, den bakerst altså hvis du var i tvil, er på veggen inn mot lekeland og toalettene. Den bare ba om å få bli tatt med på en halvbad selfie, knis!!
 

Kattene fikk nye aktivitetsmatter også, og så fort jeg hadde brettet de ut var Ronja der for å prøveligge. Vinja var ikke så sikker på at den holdt standarden, og bare snuste på den. Hun har til gode å prøve dem enda, men det kommer nok :o)) Litt senere på kvelden hadde Ronja det veldig gøy, for hun fant ut at de var litt glatte under. Da tok hun løpefart å hoppet på matten, og så skle hun bortover stuegulvet ;o))

Det tar virkelig på å være på tur sånn hele dagen, så resten av kvelden lå jeg mer eller mindre rett ut i godstolen å halvsov, mens jeg forsøkte å få med meg det som foregikk på tv.

#shopping #shoppingtur #harrytur #venner #nordby #nordbyshoppingcenter #Sverige #handle #expressohouse #nordbywok #hygge #kos #sammen #sensommer #august #fredag #blogg

10 kommentarer
    1. Man blir slitne av en sÃ¥nn tur. Kø overalt, har aldri vært pÃ¥ Nordby men det ser noksÃ¥ nytt ut. Ser innimellom pÃ¥ serien som heter Ullared – som handler om livet pÃ¥ et slikt senter. Bare man har tid nok kan man bruke penger pÃ¥ mye rart pÃ¥ slike sentra.

    2. He-he! Jeg vet ikke hvem som ser mest overrasket ut av Ã¥ bli avfotografert jeg. Artig bilde! Ikke rart du er sliten etter Ã¥ ha “rota” deg dit. Jeg har vært der en gang jeg, og det var masse folk og travelhet. Vet ikke om jeg en gang handlet noe, tror ikke det, he-he 🙂 Kjekt Ã¥ fylle opp fryser og kjøleskap, og artig Ã¥ se at pusen fikk noe av interesse ogsÃ¥.

    3. Helge: Nordby ble åpnet i 1983, men har jo blitt oppgradert noen ganger siden den gang. Ikke vanskelig å bruke penger der nei, og veldig mange butikker å gjøre det i.

    4. toveview: Hihi, kan nok være han på veggen som er mest overrasket ?? Vi pleide å reise en gang i måneden før, men måtte slutte med det. Vi fant ut at vi handlet inn mer enn det i klarte å spise opp til neste gang vi dro. Nå drar vi når det begynner å bli tomt, og det kan jo ta noen måneder i mellom :o))

    5. hverdagslivetivollen: Bestis og jeg kunne nok ha ventet litt til innen vi trengte Ã¥ fylle opp i vÃ¥re skaper, men kompis Terje trengte Ã¥ dra… Det er jo litt hyggelig Ã¥ komme en tur nedover ogsÃ¥ ;o))

    6. Herlig bildet av deg og den søte…du er søt du ogsÃ¥ altsÃ¥…hihih Er nok lurt Ã¥ dra tidlig ja..sist vi var der, var det masse folk!! midt i ferien pÃ¥ en grÃ¥ dag.. MÃ¥ jo gÃ¥ som det gÃ¥r..Bra dere koste dere!

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk for komplimentet :o)) Vi har funnet ut at det beste er å være der ved 10 tiden, da kan man handle i matbutikken uten å bli tråkket ned og påkjørt av handlevagner, hihi!!

    8. Er nesten ingenting som tar så på som handleturer. Jeg er ikke så glad i senter, fordi de er så utmattende.
      Men hyggelig å finne på ting. Selfien var morsom :)))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg