Femtende feriedag – stakkars hagehortensian min

Utenfor det ene soveromsvinduet mitt har jeg en hagehortensia, og hvert år blir den gigantisk. Jeg er så glad i den, og duller md den. Jeg har støtte rundt hele hortensian, og så langt har de holdt den på plass. Så kom det noen dager med kraftig regnvær, og med store tunge blomster klarte ikke stilkene å holde igjen å i dag lå den ut over plenen.

Jeg hadde kjøpt noe mykt gummisnøre med metall inni hos Plantasjen, og fikk på et eller annet vis bindt den opp sånn at den holder seg opp når neste regnbyge kommer. Den har jeg en følelse ikke er så langt unna.

Det var ikke noe kjekt å se på at den lå utover plenen, og hadde den blitt liggende når neste regnskyll kom ville stilkene mest sannsynlig ha brukket. Den ser nok litt sammenskviset ut akkurat nå, men den retter på seg etter hvert som vinden tar tak i den og rufser til bladene :o))

#natur #busker #planter #hortensia #hagehortensia #stell #sensommer #august #mandag #blogg

10 kommentarer
    1. Regnskyll fÃ¥r jammen farta pÃ¥ blomster i bakken ja…Hos mamma var rosene sÃ¥ fine, men puff sÃ¥ la alle bladene i bakken 😮 Det skyllet ned, og de var vel sÃ¥nn NESTEN klar for høsten liksom, men fremdeles fine… PUFF i bakken med dem..

    2. frodith: Ja og nå er regnet her igjen, så jeg er glad at var ute å fikk samlet hortensian min. Huff rosebusken min ja, der ligger også alle bladene på bakken :o(

    3. hortensia er vakre,jeg har plantet en,men trodde den var død og braut av alle greina 🙂 nå er den grønn og fin,men ingen blomster i år hi hi .Store blomsterklaser så ikke rart dei legg seg i regnværet,her er det solbæra som har flatet ut

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja jett om det gjorde, og ikke sÃ¥ rent lite heller. Det bøtta ned ganske lenge, sÃ¥ det var godt at hortensian hadde blitt “hengt” opp :o))

    5. fruensvilje: Jeg klipper ned hortensian helt ned hver høst, og så kommer den tilbake like stor neste år. Ser flere prydbusker har lagt seg de siste dagene, men når vi får godvær kommer de fleste seg :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg