Sekstende feriedag РJeg var p̴ IKEA

Ut på dagen i dag var jeg en tur på IKEA sammen med Bestisen, og da for at jeg skulle se om jeg kunne finne et lite skrivebord som jeg skulle ha i stua. Ut i fra de målene jeg hadde gjort, så kunne det ikke være lenger enn 1 meter. Ikke så mange å velge på i den størrelsen kan jeg love…, men jeg fant til slutt det jeg lette etter..

I flg tegningen så skulle skrivebordet se slik ut når det var ferdig, og siden jeg har skrudd sammen en del møbler fra IKEA opp igjennom årene, tenkte jeg at dette skulle da ikke by på noen problemer… 

Jeg gikk i gang med stor iver å la alle delene utover stuegulvet, etterfulgt av å sortere og telle opp alle skruene som fulgte med. Før så skrudde man sammen alle møbler med umbrako-nøkkel, nå må du faktisk ha egne skrutrekkere. Det har jeg i flere varianter, så det var ikke noe problem.

Jeg fortsatte med å lese igjennom veiledningen nøye, og fant fort ut at dette ikke var vanskelig å forstå å utføre. Det gikk greit en stund, men så skulle jeg ha hatt to armer til. For etter å ha montert flere deler, så måtte jeg snu på dem for å få festet de sammen. Da sa det litt knas…… Samme hvordan jeg forsøkte å få det til, så gikk det ikke. 

Enden på visen var at jeg ringte til Bestisen, og spurte henne om hun kunne tenke seg å komme å hjelpe meg. Noe hun heldigvis sa ja til, eller hadde jeg aldri i verden fått sammen skrivebordet. Hun løftet og holdt og jeg skrudde og omvendt, og så etter å ha tørket noen svetteperler i pannen var det klart.

Se her står skrivebordet ferdig montert, med en helt ny lese lampe på bordplaten. Jeg kunne ikke være mer fornøyd enn jeg er nå, og ikke var det dyrt heller. Betalte under 500,- for det å det er ikke ille.

Akkurat nå ser det veldig overfylt ut med så mye møbler klemt inn på en plass, men jeg skal kvitte meg med en god del av dem etter hvert som jeg får ryddet ut av dem. Har tenkt til å kjøpe et nytt skap hvor jeg får plass til det jeg per i dag, har i 3 andre oppbevaringsenheter. Kan ikke ta alt på en gang, men et sted må jeg jo begynne :o))

Tusen takk til Bestisen, som var så snill å komme å hjelpe meg med monteringen 💖

#shoppe #ikea #møbler #skrivebord #montering #problemer #hjelp #leselampe #sensommer #august #tirsdag #blogg

12 kommentarer
    1. SÃ¥ da ut som et lite nett skrivebord det der, og fint med den nye lampa ogsÃ¥! Du er en “handywomen”. Jaggu bra at du fikk hjelp nÃ¥r du trengte det. Ellers hadde det vært ergerlig og ikke fÃ¥tt det skikkelig opp og pÃ¥ plass, nÃ¥r en var sÃ¥ nære.

    2. toveview: Bordet er ikke fult 1 meter, og er veldig nett å akkurat passe til å ha laptoppen på blant annet. Ja jeg var veldig glad for at jeg fikk help, for jeg hadde ikke klart dette helt alene.

    3. Det var et pent skrivebord du fant deg. Gratulerer. Det er sjelden jeg er på Ikea men veit at de har mye der. Det tar sin tid når man skal montere slikt noe. Men det går som regel greit, bare man ikke mister en skrue eller roter bort noe anna. De fleste har vel en skrutrekker eller fem hjemme så det er en smal sak.

    4. Det sÃ¥ lite og nett ut…Deilig Ã¥ ha samlet alle “skrive saker” pÃ¥ et sted..vi har ogsÃ¥ et stort skrive bord i stua..Ja jeg har mye hummer og kanari..fÃ¥r meg ikke til Ã¥ kaste…sÃ¥ det fÃ¥r bare stÃ¥..hihih.. Ikea er en utfordringe Ã¥ skru sammen syns jeg..men er man flink til Ã¥ følge bruksanvisnene, sÃ¥ gÃ¥r det jo bra..sÃ¥ flott at du fikk hjelp!

    5. Så fint et lite skrivebord, og smart å ha det i stua! Flatpakkede møbler kan være en utfordring, men ingen sak for ei som er så handy som deg. Greit å være to til å holde, så flott at du fikk hjelp. <3

    6. Helge: Tusen takk :o)) Vanligvis gÃ¥r det greit Ã¥ skru sammen IKEA møbler alene, men denne gangen gikk det ikke. Veldig grei str til Ã¥ laptoppen pÃ¥, og hvis man trenger Ã¥ skrive noe…

    7. hverdagslivetivollen: Tusen takk :o)) Det var egentlig ganske greit, bare at når man kom midt inn i monteringen, så holdt det ikke med et sett hender lenger, hihi!

    8. Anonym: Tusen takk :o) Noen ganger orker jeg ikke å lese bruksanvisningen, og skrur sammen uten. Det går greit, men denne gangen var den på mange sider så jeg tenkte det var greit å følge den :o))

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Dette skrivebordet var akkurat passe stor, og uten hjelp hadde jeg nok ikke fÃ¥tt det sammen. Trengte to sett med armer her gitt. Jeg er ordblind og har problemer med Ã¥ lese bruksanvisninger, men er det forklarende bilder sÃ¥ klarer jeg meg ganske fint. Hadde et skrivebord i stua før, men kastet det ut… Noe jeg angret pÃ¥ etterpÃ¥ ;o))

    10. Hanne Beate: Jeg falt for dette skrivebordet, dels for at det ikke var sÃ¥ stor men ogsÃ¥ for at kunne passe inn i en stue. Ikke alle gjør det. Ja disse flatpakkene er noe herk innimellom, og jeg hadde villig betalt noen kr ekstra for at et par kjekke karer hadde kommet med det Ã¥ skrudd det sammen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg