Tjuende feriedag – frontlys

En ting som er veldig irriterende er når man møter biler med bare et frontlys, og enda verre når det er det lyset som er nærmest deg som møtende. I mørket så vet man ikke om det er en motorsykkel, eller bil man man møter. På smale veier kan det få fatale følger.

Kort sagt nå er det jeg som er synderen…. Forrige dagen da jeg jeg startet opp, kom det en høy lyd fra dashbordet, og melding på skjermen at jeg måtte sjekke front lyset. Joda ganske riktig, der var det ikke antydning til lys på min side, og sånn kan jeg nok ikke kjøre rundt. Samme skjedde i fjor på andre siden, og da dro jeg ned på Mekonomen, og de fixet det mens jeg ventet. Håper de har tid til det denne gangen også….

Wing, wheel and car headlight bright color, close-up
Licensed from: Tanacha / yayimages.com

#bil #lys #frontlys #ekstrautgifter #irriterende #måordnes #mekonomen #sensommer #august #lørdag #blogg

12 kommentarer
    1. JA det er nok lurt å sjekke nå når høstmørke setter inn..lykke til..håper de har tid å hjelpe en dame i nød.. ha en god dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja man merker at høsten merker seg, for det begynner å bli tidligere mørk om kveldene. Jeg var ikke ute i dag, så jeg får ordne med lyset til mandagen.

    3. Lys er viktig utover nå, blir bare mørkere og mørkere. Det samme gjelder bruk av refleks i mørke. Man bør sjekke om man har nok av de. Fikk ikke sove så dermed sto jeg opp. Håper og få sove igjen senere idag. Ble en blåbærtur igår, men det var nokså lite med bær.

    4. Upps,, ja det er ikke rette tida å bli fri for frontlys.. det begynner å bli skummelt på kveldene 🙂 Håper du fikk det i orden på en grei måte 🙂 Smetter en snartur innom bloggen for å titte litt på hva som skjer.. Kommer sikkert sterkere tilbake etter hvert 😀

    5. Helge: Jeg ikke ordnet med frontlyse på lørdagen, så jeg må ned på mandag formiddag og ordne det da. Refleksene mine ligger klar, og det er bare å feste dem på jakkene og sekken min :o))

    6. dedicat: Jeg fikk ikke ordnet det på lørdagen, men skal dra ned i morgen formiddag å se om de kan få gjort det da. Ikke bra med bare et lys nå, som mørket kommer nei.

      Hvordan var det forresten å bruke blogg.no app’n?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg