Tjueandre feriedag – trodde hun var syk

Vanligvis pleier Vinja komme inn på soverommet mitt, når hun hører at jeg våkner. Sånn for å si god morgen, og forsikre seg om at jeg virkelig står opp å fyller opp vann- og matskålen deres. I går kom hun ikke, og hun bare løftet så vidt på øyelokket når jeg kom ut i stua…, hmmm!!

Da jeg dro bort for å trene lå hun rett ut på senga mi og bare sov… Begge kattene fikk en liten godbit da jeg skulle gå, og den ble inntatt liggende for Vinja sin del, noe som også er veldig uvanlig. Da jeg kom tilbake lå hun fortsatt der som et slakt, og jeg begynte å tro at det var noe galt med henne. Hadde avtalt med Bestisen å dra til Folkemuseet ute på Bygdø, men jeg følte ikke for å dra fra henne så vi ble enig om å droppe turen. Bestisen kom til meg i stedet, og så ble vi enig om å se an hvordan det gikk med pusefrøkna…

Jeg har fått innkalling til den årlige kontrollen med vaksine hos dyrlegen, og jeg hadde planlagt at den skulle skje til fredagen. Nå tenkte jeg at den måtte skje tidligere… Du tenker kanskje at jeg er en hønemor, og da har du rett. Kattene mine er jo barna mine, og de kommer foran hvis jeg mistenker at noe er galt.

Utpå formiddagen kviknet Vinja til igjen, og ettersom dagen og ettermiddag gikk var hun helt seg selv igjen. Dagen i forveien nøys hun mange ganger, og virket litt sløv etterpå så om det var noe der eller om bare var trøtt å ville sove vet ikke jeg.

Nå i morgentimene ringte jeg til dyrlegen, og bestilte time til den årlige sjekken å fikk på fredag. Jeg kjenner at jeg får hjertebank bare av å tenke på det, for det er alltid masse  stress når vi skal dit… Jeg finner jo reiseburene noen dager i forveien, sånn at de skal venne seg til dem. Allikevel er det en kamp å få to puser inn i burene… Glad når vi er hjemme igjen etter det besøket kan jeg fortelle 😵

#katter #syk #trøtt #vinja #vinjathecat #årskontroll #vaksine #dyrlege #sensommer #august #mandag #blogg

14 kommentarer
    1. Oi ikke noe moro når dyra ikke er i form. Kanskje hun er litt forskjølet siden hun nøs slikt dagen før? Håper du får svar hos dyrlegen. lykke til

    2. lykke til med å få de inn i burene 😉 ikke alltid like lett 🙂 men godt å få tatt årlig kontroll og sjekket opp om hun kanskje brygger på en forkjølelse <3 bra hun kvikna til i alle fall 🙂

    3. hverdagslivetivollen: Tusen takk :o)) Jeg gruer meg for fredagen allerede nÃ¥, for det blir en kamp… Vinja pleier Ã¥ være grei, sÃ¥ hun kommer først inn. Ronja derimot som vanligvis er verden snilleste og tÃ¥lmodiske katt, blir helt krakilsk. Jeg hÃ¥per hver gang at det skal bli enklere…

    4. Husker den kampen med å få pus i bur når jeg skulle til dyrlegen, men best å få gjort det likevel.
      HÃ¥per alt er i orden med de begge to….

    5. Uff..sÃ¥ skummelt..men godt at hun kom seg da…og krysser fingre for at det ikke er noe…man vet jo aldri..de holder det jo godt skjult for oss..krysser fingre og labber…

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Hun er tilbake til sitt vanlig seg igjen nÃ¥…. Jeg holder allikevel øye med henne, for man vet jo aldri… Akkurat nÃ¥ ligger hun Ã¥ koser i fanget mitt, og prøver Ã¥ fange bokstavene pÃ¥ nettbrettet, hihi!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg