Hvorfor skjer dette alltid meg…

I dag hadde jeg time hos UNILABS til røntgen av begge knærne mine, kl 14:10. Jeg var ute i god tid og registrerte meg, og betalte egenandelen før jeg fant meg en ledig plass i sofaen på venteværelset. Allerede når tidspunktet for min time kom, var jeg lei av å vente….., men det skulle bli mer.

Etter hvert begynte folk som hadde kommet mye senere enn meg å bli ropt opp, og da vettu ble jeg ganske irritert. I det jeg var i ferd med å reise meg opp for å spørre om de hadde glemt meg, da begynte det å skje noe. En blid svensk dame kom å informerte om at vi 5 som skulle til røntgen, måtte belage oss på å vente en stund. Grunnen var at røntgenmaskinen var nede, og de hadde problemer med å få den i gang. Hun informerte om at vi skulle få vite mer om en stund. Stunden ble nesten til en halvtime, og da fikk vi beskjed om at de ikke klarte å ordne det. Vi måtte derfor bestille nye timer.

Jeg var rask til å komme meg bort i luka, og var den første som fikk ny time, som ikke ble før ut i september….!!

Five people waiting in waiting room

Licensed from: MonkeyBusiness / yayimages.com

Når man sitter på et venterom, så blir det fort litt kjedelig og da er det litt gøy å sitte følge med på hva de andre holder på med!

Vi er jo så forskjellige, alle vi som sitter der å venter… Noen sitter to og to og småprater så lavt de kan for at andre ikke skal høre, så er det paret hvor hun sitter stille, mens han sitter å prater høyt i telefonen så alle hører hva som blir sagt. Det hjelper ikke om vi andre stirrer litt småirritert på han, sånn at han skal skjønne at det ikke er okey. Det hjelper ikke. Så har en hel gjeng som er helt fortapt i mobiltelefonen sin, så fortapt er de at de ikke hører eller legger merke til at de blir ropt opp. Noen, som meg, sitter å stirrer på de andre i smyg å nesten skvetter når blikket blir snudd tilbake.

De var der alle sammen i dag, og noen flere også… Ingen av oss hadde vel lyst til å sitte der, og bare satt å ønsket at navnet vårt skulle ropes opp ganske raskt.

Hvem er du på venteværelset?

#røntgen #time #avlyst #ødelagt #røntgenmaskin #knær #høyre #venstre #kjedelig #venteværelse #helse #velvære #sensommer #august #mandag #blogg

8 kommentarer
    1. Det var da veldig til uheldig da…Såååå irriterende..Tja..hvem jeg er på venteværelse…nå i det siste har jeg sittet å sett på mobilen..lest blogger og fb…

    2. Så ergerlig å sitte og vente og så blir det ingenting av! Faren min opplevde på slutten han levde at blodprøvemaskinen hos fastlegen viste feil hemoglobin-nivå, så han ble sendt til sykehuset til ingen nytte. Maskiner hos legene bør vedlikeholdes så bra at de fungerer til enhver tid. På venteværelset pleier jeg å lese aviser eller ukeblader, samtidig som jeg gruer meg, hihi.

    3. hverdagslivetivollen: Jeg er ikke så god på å vente, og blir lett irritert når det blir lenge… Nå var det mye artig å følge med på, så tiden gikk egentlig ganske fort ;o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er født under en uheldig stjerne tror jeg, for slike ting skjer alltid med meg. I tillegg til å kikke på andre, sitter nok også jeg med nesen ned i mobilen , hihi!

    5. Hanne Beate: Når jeg tenker meg om, så har de hatt problemer med den maskinen før også. Da fikk de den opp igjen ganske kjapt :o)) Huff det var ikke greit det der med faren din, å bli sendt på sykehuset i unøde er jo ikke bra. Jeg har nok tendensen til å grue meg hos legen eller tannlegen, men denne gangen gikk det greit for det var bare knærne mine som skulle fotograferes ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg