En fin start på dagen

Etter å ha sovet til jeg våknet av meg selv, sånn rundt kl 10, sto jeg opp og gjorde unna både mitt og kattenes morgenstell. Så brygget jeg meg en kopp deilig kaffe å ruslet ut på balkongen. Det var litt kjølig, men jeg slang et sjal rundt skuldrene mine og det holdet meg lun og varm.

Det ser kanskje ikke sånn ut på bildet, men sola var på veg til å komme fram å lyste opp…. Den sloss om plassen med skyene som raskt blåste over himmelen. I det ene minuttet skinte sola, og så i neste forsvant den bak noen skyer.

Jeg elsker slike formiddager, hvor jeg kan sitte på balkongen å nyte stillheten. For det er ganske stille på den tiden av dagen, da de som drar ut på tur som regel allerede har dratt, og resten av befolkningen har ikke våknet ordentlig enda. Det har ikke blitt så veldig mange sånne dager nå i de siste helgene, og snart blir det vel også litt vel kjølig å sitte der ute…., kanskje!

Når jeg går å setter meg ut på balkongen varer det ikke særlig lenge innen pusene mine også kommer… De har sine faste plasser, Ronja oppe på klatrestativet og Vinja i stolen rett ovenfor meg. Der glir øynene sakte men sikker igjen, og de sovner begge to. Jeg hadde ikke vært lenge på balkongen i dag innen de kom ut….

Så ja, dette var en fin måte å starte søndagen på :o))

#nyte #balkongliv #formiddag #katter #Ronja #vinja #kaffe #høst #september #søndag #blogg

6 kommentarer
    1. SÃ¥ koselig! sove til kl 10…DET er det lenge siden her i gÃ¥rden…halv 8 da er jeg fornøyd…hihihi.. flotte bilder av kattepuser!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Det kan jo være at du legger deg litt tidligere enn meg… Jeg har nok en tendens til Ã¥ krabbe under fellen ganske sent, og er det ikke sÃ¥ lett Ã¥ komme seg opp tidlig ;o))

    3. Det var deilig. Var en tur i skogen i går formiddag og det var bra vær med sol. Spiste havregrøt på en benk ved en hytte som jeg gikk inn i etterpå og tok en vaffel. Sjekka Stronghytta(sjekk google) i går, det var mere hus enn hytte, med vipps betaling hvis man ønsket og kaffe med påfyll til 15 kr. Drar med søster på en dagstur til Risør onsdag, skal besøke en onkel av oss. Håper på en fin tur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg