Været skaper trøbbel

Nå på søndag som kommer var det meningen at jeg skulle en tur til Hvam Videregående skole på åpen dag. Jeg gledet meg virkelig til det, for det er mye å se der. Elevene lærer om økologisk landbruk med mer, og så har de gårdsbutikk hvor de selger det de har produsert. Jeg hadde planer om å kjøpe inn en del grønnsaker, og en sekk med poteter som skulle deles mellom Bestisen, meg og kusinen dersom sekken var stor.

I dag kom det beskjed om at Åpen dag var avlyst pga av regnet. Etter alt regnet som har kommet de siste dagene, har åkeren blitt søkkvåt. Det er denne åkeren som brukes som parkeringsplass under åpen dag, da det ikke er plass andre steder. Sånn som det er nå ville det ikke ha fungert å parkere der… Bare leire og klin hvor man bare hadde kjørt seg fast. Synd det skulle bli sånn, men det kunne ikke hjelpes.


#åpendag #åpen #dag #hvam #videregående #skole #landbruk #økologisk #grønnsaker #poteter #avlyst #vær #regn #høst #september #onsdag #blogg

12 kommentarer
    1. Ja sånn er naturen..lunefull og kan ødelegge arrangementer…men godt det er satt opp ny dato..Håper det tørker opp til det!

    2. usj det regnet altså,ja det kan skape trøbbel for dem som ønsker å stelle istand forskjelligt ute,ja ja ,du får kjøpe grønnsaker på bondens marked :)) det er også godt selv om det ikke er helt det samme

    3. Været kan skape trøbbel for mange. Kjipe saker men slik er det bare. Har sans for slike gårdsbutikker og det dukker flere og flere opp. Det er mye kultur, miljø og aktiviteter rundt slike steder – og ikke minst kortreist mat. Men de ter meldt pent vær noen dager fremover nå så da blir det sikkert mye besøk på slike steder.

    4. helge: Jeg liker å vite at den maten og grønnsakene jeg spiser, ikke er pumpet fulle med gift og annet skummelt. Kjøper man økologisk så vet man hva man får. Bondens marker som ofte arrangeres er et fint sted å handle ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg