TV-serie: Trapped, Innestengt eller Ófærð

I går når jeg halvt satt og halvt lå i godstolen, og syntes litt synd på meg selv for at formen ikke var helt på topp. Ja da begynte å snooke litt rundt på Netflix for å finne noe å se på.

Jeg bestemte meg til slutt for den Islandske serien Trapped på engelsk, Innestengt på norsk og Ófærð på islandsk. Det er en krimserie i 10 episoder. Jeg ble hekta med en gang, og klarte å komme meg igjennom 5 episoder innen det var på tide å ta kvelden.

Dette er litt av handlingen (hentet fra Wikipedia): En internasjonal ferge ankommer den lokale havnen i Seyðisfjörður, en liten rolig og avsidesliggende by i Austurland på Island. Kort tid etter blir et lemlestet lik plukket opp i fjorden. Byens politiinspektør Andri (spilt av Ólafur Darri Ólafsson) igangsetter umiddelbart etterforskning av hendelsen, og under mistanke om at morderen kan befinne seg på fergen får ingen ombord gå i land. Situasjonen med internasjonale implikasjoner trappes opp da en kraftig snøstorm truer med å isolere hele byen fra omverdenen.

Serien er veldig spennende, og når man tror man har skjønt hvem morderen er tar handlingen en helt annen vei. Man skjønner at man har tatt feil igjen! Hvem som faktisk er morderen får vi ikke vite før i siste episode… For meg som stort sett bare ser engelskspråklige filmer og serier uten undertekst, var det litt uvant å måtte lese for å skjønne hva som ble sagt. Jeg vil ikke si at det ødela noe for spenningen.

Har du Netflix og vil ha litt spenning burde du sjekke ut denne serien, hvis du ikke alt har gjort det da.

#tvserie #spenning #krim #netflix #trapped #innesperret #Ófærð #island #islandsk #anbefaling #blogg

11 kommentarer
    1. SÃ¥ bra du fant noe Ã¥ se pÃ¥..for nÃ¥r formen er dÃ¥rlig..er det enda viktigere Ã¥ finne noe koselig og hyggelig Ã¥ gjøre..vet ikke helt om krim er det beste…hihih..men det var det nok for deg i gÃ¥r….ha en god ny dag! hÃ¥per den blir bedre!

    2. Gonzo: Kanskje en dumt Ã¥ skrive akkurat det, ja for det skjer vel ikke sÃ¥ ofte at sannheten om hvem som er den skyldige kommer i 1 avsnittet….. ??Jeg kunne jo vært sÃ¥ innmari at jeg sa hvem det var…..!!!

    3. fruensvilje: Hihi, det var kanskje litt i overkant å pløye igjennom 5 avsnitt av 52 minutter, men det var jo så spennende ;o)) Jeg ser nok en del film og tv-serier på disse ekstra kanalene jeg har, kanskje litt for mye til tider.

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Hihi, jeg elsker krim og action filmer/serier. Jeg ser nok heller det enn noe annet ;o)) Formen er nok ikke helt på topp i dag, så jeg tar det litt med ro i dag. Håper du får en fin torsdag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg