Jeg bare elsker å puzzle

Fra jeg var liten jente har jeg syntes det var gøy å legge puzzle-spill, og det har blitt noen opp igjennom årene. Det har vært små som var raske og legge, og de kjempestore på flere tusen som jeg har brukt en evighet på.

Etter at jeg fikk kattene mine har det å legge et puzzle blitt ganske vanskelig, for de vil veldig gjerne hjelpe til. De som har katter vet akkurat hva det innebærer, at brikkene havner på gulvet og blir borte. Vet ikke hvor mange ganger jeg lå på alle fire å lette etter brikker som var på avveier. Til slutt ga jeg bare opp.

Så oppdaget jeg Magic Jigsaw Puzzles som jeg kunne laste ned på PC’n, og det er faktisk mer gøy enn å sitte med brikkene på bordet. Nå kan jeg uforstyrret sitte å legge det ene bildet etter det andre, uten at en liten pote kommer å skal hjelpe til.

Syntes du det er gøy å legge puzzle-spill? Hvis ja, blir det da på PC’n eller på bordet?

#spill #puzzle #puzzlespill #blogg

15 kommentarer
    1. Jeg har vokst opp med puslespill, hihi. Hver bursdag fikk jeg puslespill i gave av en tante av mor, og det syntes jeg var stor stas. Etter at jeg ble voksen har det blitt lite av det, men det hender jeg tar fram noen gamle. Jeg har ikke prøvd det på PC.

    2. Hanne Beate: Jeg fikk ogsÃ¥ puzzlespill i julegave/bursdagsgave, og det ble lagt pÃ¥ stuebordet. Hele familien var bortom Ã¥ la ned noen brikker da de gikk forbi det. Du burde prøve pÃ¥ PC’n for det er like gøy det :o))

    3. Monica: Sitter man flere sammen for Ã¥ puzzle er jo ikke PC’n løsningen. Jeg har forsøkt Ã¥ sitte ved bordet med brikker, men da er det et par puser der med en gang Ã¥ sÃ¥ blir det bare kaos.

    4. SÃ¥ smart! nei..jeg liker ikke Ã¥ pusle..og har aldri likte det..før lagde man jo store bilder og hele vennegjengen hjalp til..men jeg..nei..jeg liker det ikke..blir sÃ¥ opphengt i de jeg ikek finner….hihihi.. men høres lurt ut Ã¥ ha pÃ¥ pc da….

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Skal være enig i at man fort blir opphengt, og kanskje frustrert over de man ikke finner. Har vel opplevd at jeg har sittet med en brikke i hÃ¥nden, som jeg har lett etter….

      Veldig greit Ã¥ puzzle pÃ¥ PC’n syntes jeg… Der kan jeg velge hvor mange brikker bilde skal ha. Jeg har lagt meg midt pÃ¥ tre, for ellers syntes jeg nesten det blir litt smÃ¥tt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg