🍂 Høstpyntingen er i boks 🍁

Når høsten kommer er det også på tide å pynte med lyng på gravlund og i balkongkassene. Jeg har ment at jeg skulle gjøre det for lenge siden, men dagene har gått og blitt til uker uten at jeg fikk ut fingeren. I går når jeg var hos Bestisen bestemte vi at vi skulle stikke en tur på Hageland i dag…

Jeg var veldig spent når jeg våknet hvordan været var, for det var meldt regn ut på formiddagen. Da jeg dro avsted skinte sola, og det fortsatte det med helt til vi hadde handlet ferdig. Da vi pakket i bilen var det blitt overskyet, men det begynte heldigvis ikke å regne da!

Vi dro først ned på Alfaset Gravlund og fjernet sommerblomstene, og plantet lyngen jeg hadde kjøpt. Jeg trodde kanskje at jeg måtte klippe litt av rosen, men det var ikke nødvendig. Det var bare noen avblomstrede blomster jeg trengte å fjerne. Da jeg var å plantet sommerblomster oppdaget jeg at det var lite jord, men da hadde jeg ikke med meg noen sekk. Det husket jeg på i dag. Det holdt med en sekk nå til høsten og vinteren… Har det sunket ned noe mer innen våren, får jeg fylle på mer da.

Med det samme jeg kom hjem hentet jeg inn balkongkassene mine og kastet de inntørkede sommerblomstene mine. Jeg har ikke akkurat tatt vare på dem den siste tiden, så de var et tragisk syn. Nå er lyngen på plass og skal jeg være helt, så syntes jeg det ble veldig fint ;o)) Da jeg hang ut  kassene igjen, hadde det begynt å regne å det har det fortsatt med.

Balkongkassene mine har blitt så missfarget, så når våren kommer må jeg kjøpe noe middel som tar det vekk. Jeg har forsøkt med høytrykksspyler, men det var ikke til noen nytte.

Nå kan høsten og vinteren komme for fult, for nå er alt i boks :o))

#høst #høstplanting #pynte #plante #gravlund #alfaset #balkongkasser #blogg

16 kommentarer
    1. SÃ¥ flott det ble..ja du minner meg pÃ¥ gravlunden du..jeg fÃ¥r fÃ¥ ut fingeren jeg ogsÃ¥…hihih..takk for pÃ¥minnelse.. ha en god kveld!

    2. SÃ¥ fint det ble 😊 jeg regner med at jeg skal møte min mor pÃ¥ graven til min far i morgen etter jobb. SÃ¥ fÃ¥r vi ogsÃ¥ ordnet der og byttet ut til høstlyng.

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Det var godt å få gjort det, for i morgen begynner jeg å jobbe for fulgt igjen. Da blir det ikke så mye tid til sånt. Ha en fortsatt fin søndagskveld.

    4. Fint at man pynter rundt gravene i disse dager. Det er mye fine farger nå om høsten så det er bare og sette i gang. Fantastiske farger. Det har regnet litt i dag, gik ken 2 timers tur i ettermiddag i byen. I går gikk jeg 3 timer i skogen. Den turen var den beste for i skogen slipepr man asfalten. Ha en fin kveld.

    5. Helge: Det er litt ekstra koselig Ã¥ høstpynte syntes jeg… I Ã¥r valgte lyng som var sterk i fargen…, de lyser litt mer opp :o)) Det er nok bedre for kroppen med en tur i skogen, enn Ã¥ traske rundt pÃ¥ asfalten.

    6. Så fint det ble både på gravstedet og i balkongkassene, og rosen står jo fint ennå. :o) Jeg har også kjøpt rød Caluna, og har plantet på det ene gravstedet, men skal ta de andre nå i høstferien.

    7. Hanne Beate: Tusen takk :o)) Jeg ble fornøyd selv ogsÃ¥… De hadde sÃ¥ mange forskjellige typer lyng, at jeg slet litt med Ã¥ finne den jeg syntes passet best!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg