Velvære for føttene

En av de tingene jeg gjør jevnlig er å dra til fotpleie for å stelle føttene mine. I dag hadde jeg time hos Manglerud Velvære, og føttene mine trengte virkelig litt TLC for jeg har ikke vært noe snill med dem i det siste.

Den timen jeg er der er himmelsk, lene seg tilbake i en behagelig stol mens jeg drikker en god kopp kaffe. Føttene blir sakte men sikkert myke og medgjørlig i det varme vannet. Så kommer en liten sekvens som ikke alltid er så behagelig, nemlig inngrodd tånegler på storetærne. Akkurat det kan til tider være ganske smertefult. Ikke i dag, da gikk det veldig greit. Ettersom jeg trår feil på begge føttene, får jeg alltid problemer med storetærne mine……

Hele seansen avsluttes med at Randi, fotterapeuten, smører inn føttene og leggene mine med en deilig krem å så masserer hun dem… Det er både vondt og godt på en gang, vondt for at føttene og leggene er slitne og så godt når det løsner opp. Jeg kunne ha sovnet der jeg satt mens hun masserte, for det var bare så behagelig, mmmmmmm 😍

Går du ofte til fotpleie, eller annen form for velvære?

#velvære #fotpleie #føtter #massasje #manglerudvelvære #manglerud #blogg

14 kommentarer
    1. Du er flink til å ta vare på bena ja…nei..jeg har vært det engang..og da kila det så jeg holdt på å bli gal..hihihih…

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Det tvang seg litt fram dette med fotpleie… Før ordnet jeg alt selv, men etter som kroppen ble stivere og stivere ble det vanskelig. Hihi, jo jeg kjenner til at det kiler, noen ganger mer og andre ganger ikke så ille. Det er jo ikke bare føttene som nyter, men det gjør i grunnen hodet mitt også. For jeg føler meg så avslappet, og alt stress er som blåst bort :o))

    3. Har måtte avlyst fotpleier 2 ganger pga av visse ting. Men det er en deilig opplevelse. Men man må stelle føttene sine bra. Går veldig mye for tiden så da er et fotbad med varmt vann og grønnsåpe en fin ting. Dynejakka må tas frem og lue med. Er kaldt om natta og snart blir det glatt og enda kaldere.

    4. Fotpleie og annen velvære burde man absolutt unne seg! Jeg gjør det altfor sjelden, og det går ut over hele kroppen. Det har hendt jeg har vært hos helhetsterapeut og fått massasje, men nå har vi en kollega på jobben som tar på seg massasje én gang i måneden. Jeg har ikke vært hos henne ennå, men skal skrive meg opp på lista hennes snart!

    5. Helge: Jeg har ikke vært så flink til å ta vare på føttene min, siden jeg var hos fotpleie sist så jeg fikk litt kjeft. De var så tørre, så jeg fikk streng beskjed om å smøre de hver dag, og det har jeg begynt med ;o)) Ja nå har høsten virkelig tatt tak i naturen og i temperaturen, så det nødvendig å kle seg deretter.

    6. Hanne Beate: For meg er er glade og fornøyde føtter noe som også gjør resten av kroppen fornøyd. Massasje er jo også veldig godt. Bestisen og jeg har blitt enig om at når hun er helt frisk igjen, skal vi dra til The Well å virkelig ta bruk av fasilitetene der. Gleder meg virkelig til det ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg