Det blomstrer fortsatt…

Jeg var ute og ruslet litt omkring blokkene her om dagen, og det er fortsatt en del blomster og planter som holder stand. De som fortsatt insisterer på å blomstre, har ganske sterke farger så de syntes ganske godt nå som mye av bladene forsvinner på busker å trær omkring.

Alle bildene er tatt med iPhonen min, da jeg selvsagt ikke hadde tenkt på å ta med meg noe fotoapparat. Jeg syntes nå at de ble ganske klare og fine, hvis jeg skal være ærlig å det skal man jo ;o))

#natur #blomster #farger #utpåtur #blogg

22 kommentarer
    1. Det er flotte saker. Pleier du de godt kanskje du kanskje ha glede av de langt ut i november. Det har vært fine dager i de siste så i ettermiddag må jeg ta en tur ut. Ha en fin dag.

    2. Helge: Akkurat disse var nok ikke mine planter, de sto i noen bedd rundt en av blokkene på oversiden. De klarer seg nok selv nå tenker jeg ;o)) Ja det er jo like flott vær ute i dag som i går, litt kjølig på morgenen med strålende sol ;o)) Ha en fin tur i ettermiddag.

    3. Flotte bilder, og klare og fine! :o) Fint Ã¥ se at det fortsatt finnes blomster, og inntil blokkene fryser det ikke sÃ¥ lett heller. Det har vært noen kalde netter nÃ¥, men sol fra omtrent skyfri himmel om dagen. Jeg har noen juleroser i et bed som begynner Ã¥ danne knopper nÃ¥, men de blomstrer nok ikke før til vÃ¥ren, om det ikke blir mildt framover da. Ha en strÃ¥lende dag! 🌞🍁🍂

    4. Hanne Beate: Helt inntil veggen tar det lang tid innen frosten får ordentlig tak. For håpentligvis er det en stund til den kommer, selv om vi har fått smake litt på kjølige morgener.

      Julerosene er stauder ikke sant, slik at de ikke trenger å tas inn over vinteren?

    5. Ja, de julerosene jeg har, kjøpte jeg i sommer pÃ¥ Grette gartneri i Lier. Jeg plantet de i bed, – de tÃ¥ler frost og liker seg bedre ute enn inne. Tidlig pÃ¥ vÃ¥ren, nesten før snøen gÃ¥r, begynner de Ã¥ blomstre. De potteplantene man fÃ¥r kjøpt til jul, kan man sette pÃ¥ et lyst og kjølig sted og plante ut til vÃ¥ren. Her er litt info pÃ¥ fb-siden: https://www.facebook.com/groups/586935981401017/?fref=ts

    6. Fine bilder. Vi var en svipptur på hytta i går, og da blomstra rosene og lavendlene i blomsterkassa som bare det. Mye finere enn i sommer. Og det selv om ingen har vært der ute siden begynnelsen av august.

    7. Syns bildene dine var fine…og ærlig skal en absolutt være :). Herlig med blomstring, jeg har opplevd roser som har blomstra langt ut i desember.

    8. Hanne Beate: Takk for tilbakemeldingen ;o)) Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe et par juleroser nærmere jul, og da vet jeg hva jeg kan gjøre med dem. Liker ikke å kaste planter, og julerosa er jo så vakker ;o))

    9. frodith: VEPS 😮 Jeg har fått være i fred fra denne hissigproppen i hele sommer, og i går når jeg var ute med søppel ble jeg jammen angrepet. Jeg klarte å lure meg inn i gangen til slutt, puh!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg