Det er aldri kjedelig….

Når man bor sammen med en eller flere katter, er det aldri kjedelig i heimen. Det skjer alltid noe, enten som irriterer meg så jeg nesten går i flint, eller så får jeg latterkrampe…  I går var det den dagen hvor det ikke var så festlig, for da hadde en av dem kastet opp, noe som skjer fra tid til annen. Problemet var bare det at jeg så det ikke å trampet rett opp i det så det sa plask… I dag har de jaktet på hverandre rundt i heimen og ute på balkongen.

Her har Ronja “gjemt” seg bak gardinet, og der sitter hun og lurer på søsteren som er ute på balkongen. Når Vinja kommer inn bykser Ronja fram, og det eneste jeg kan se er en gigantisk grå hårball. Så løper de etter hverandre, og stopper opp litt innimellom for å småsloss 😆

Vinja flykta tilslutt opp på klatre/klorestativet ute på balkongen, for å få litt fred for søsteren. Der satt hun en stund å mjauet til regnværet utenfor, men hun var villig til å bli kost litt med av mamsen sin, hihi!!

Nå som høsten har kommet, og det begynner å bli kaldt ute. Når det skjer orker ikke jeg å la balkongdøra mi stå open hele kvelden, og det er der det blir en konflikt mellom Ronja og meg. Hun vil at døra SKAL være åpen hele tiden, sånn at hun kan løpe ut og inn. Ikke minst sove ute i stolen, og med den kjukke pelsen hun har er jo ikke det noe problem. Jeg har ingen kjukk pels, så jeg syntes ikke det er like behagelig, brrrr!!

#katter #ronja #vinja #utoginn #leke #katteliv #levemedkatter #kjæledyr #blogg

16 kommentarer
    1. Victoria Larsen: Tusen takk ;o)) Selv om de til tiden kan irritere meg noe voldsomt, så er jeg veldig glad i dem. De venter jo alltid på meg, og viser glede når jeg kommer hjem ;o))

    2. Dyr altså :D. De har i sine meninger om hvordan det skal være. Ser villskapen i øynene til henne bak gardinen…like før hun hopper ut av bildet. :)))

    3. BforB: Ja Ronja er en liten ramp, og når hun bestemmer seg for å være rampete ser man det på hele henne. Hun får et spesielt uttrykk i øynene, og hun går på en spesiell måte mens hun også vifter på halen på en spesiell måte…

    4. Nå er det lenge siden det var katt i huset– men jeg husker en vi hadde som var besett. Det var ikke spøk og komme ned fra loftet på morgenen. Man visste aldri hvor katta kom fra,, men som et lyn smatt den fram og rundt anklene på føttene.. og vips så var den borte 😀 Man ble våken i alle fall 😛

    5. Søt pus det der. Katter er herlige og skjønner mere enn vi aner, kjente dufter og vaner er greie for dem.Kanskje de ter andre katter i nabolaget, og hvordan går de i sammen? Det var deilig med litt sol igjen men du verden så guffent der er om natta.
      Ha en fin dag.

    6. dedicat: Det der hørtes ut som Felix, som er katten til Bestisen. Han kan være engel i det ene øyeblikket, og i det neste så kan man nesten se at hornene vokser fram foran ørene hans ;o)) Mine to derimot er snille som dagen er lang mot meg, heldigvis.

    7. Helge: Tusen takk :o)) Begge mine liker å sitte ute på balkongen å følge med på det som skjer utenfor. De finner alltid noe spennende. Nå er ingen av dem så glad i andre katter, så det er nok greit at de er der de er ;o))

      Like før jeg skulle gå på jobb i dag regnet det så kraftig, at jeg vurderte sterkt å ta gummistøvler og regnfrakk… Heldigvis så lysnet det, og nå er himmelen blå her i Oslo ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg