Hvordan går det egentlig?

Da jeg for snart 14 dager siden begynte å jobbe for fult igjen, så var jeg langt i fra sikker på at det var det rette å gjøre.. Har det vært plain sailing? Nei jeg kan vel ikke akkurat påstå at det har vært det. Jeg har vondt i nakke og skuldre hver dag når jeg går hjem, men heldigvis ikke så ille som det har vært. 

Jeg lovet meg selv at jeg skulle være flink til å reise meg å gå vekk fra PC’n for å ta pauser, og strekke på kroppen. Har jeg klart det, nei jeg har jo ikke gjort det. Disse pausene som nå ikke eksisterer er så viktig for kroppen min, for de vil gjøre at jeg ikke stivner til å får vondt. Realiteten er at når jeg sitter for lenge stille, er det ikke bare nakken som protesterer. Nei, da stivner også hofter og knær, noe som gjøre det nesten håpløst å bevege seg… Jeg må liksom stå litt på stedet vil å tråkke litt før jeg, klarer å komme meg videre. Kanskje greia er at jeg må sette på en påminnelse på telefonen når jeg skal ta pause… Jeg kan jo prøve så får vi se om fungerer.
 

work desk
Licensed from: vector1st / yayimages.com

Jeg har nok også vært ekstra sliten når arbeidsdagen er over, kanskje mest første uken. Denne uken syntes jeg at det begynner å bedre seg, så det er vel bare noe som må gå seg til tenker jeg.

Så ja, hvordan går det egentlig? Det går vel egentlig ganske greit ;o))

#arbeid #jobb #friskmeldt #fulltid #vondter #nakke #skuldre #knær #hofter #kropp #helse #blogg

8 kommentarer
    1. Det å bevege seg litt i løpet av dagen er viktig, så lurt å prøve å få til det. Jeg har en heve-/senkepult på jobben så jeg kan stå innimellom, og det synes jeg hjelper. Ellers bør du unne deg en massasjetime iblant. Ønsker deg en god dag på jobben!

    2. SÃ¥ bra…og ja..lurt Ã¥ ha en pÃ¥minnelse pÃ¥ skrivebordet med ur..eller sette inn alarm pÃ¥ tlf…for det ER viktig nÃ¥r man har kropper som stivner…Du kan ikke fÃ¥ hev og senk bord? Det hadde jeg, og kunne forandre fra Ã¥ stÃ¥ Ã¥ jobbe til Ã¥ sitte gjennom dagen.. Fortsatt lykke til! ha en god dag!

    3. Ta vare p̴ deg selv, pauser fra PC-en er viktig. Man blir fort daff og sliten n̴r man stirrer inn i skjermen hele tiden. Helsa foran jobben Рbra at man f̴ 50 % og aktiv sykemelding.

    4. Tone V. Vinningland: For oss som sitter foran pc’n hele dagen, tror jeg det er vanskelig Ã¥ huske pÃ¥ Ã¥ ta pauser. Man blir sÃ¥ hekta pÃ¥ det man driver med at det gÃ¥r i glemmeboka, men jeg MÃ… nok bli flinkere. Jeg merker jo at jeg trenger det…

    5. Hanne Beate: I dag har jeg faktisk vært flink, og jeg gikk til og med ut i lunchen Ã¥ da fikk jeg virkelig brukt bena ?? Jeg har ogsÃ¥ hev og senk pult, men pga artrosen i knærne og hoftene er det ikke noe godt Ã¥ stÃ¥… Jeg fÃ¥r heller satse pÃ¥ Ã¥ huske pÃ¥ pausene mine ??

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg kommer kok til Ã¥ gÃ¥ for pÃ¥minnelse pÃ¥ tlf., for det Ã¥ stÃ¥ Ã¥ jobbe er ikke noe for meg. Jeg klarer ikke Ã¥ konse meg, men pga artrosen er det vanskelig for meg Ã¥ stÃ¥ ogsÃ¥… I dag har jeg vært flink, og er litt stolt av megselv ??????

    7. Helge: Ja jeg må nok gjøre det, for ellers blir det dårlig stilt med meg. Jeg har jo jobbet 50% i nesten et år, og det fungerte veldig bra. Nå skal jeg jo prøve meg igjen i 100% g det et stor overgang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg