Jeg sorterer og sorterer…

I går etter at jeg kom hjem ryddet jeg i kjøleskapet, og fikk samlet sammen annet rusk og rask som skulle kastes. Ettersom det styrtregnet orket jeg rett og slett ikke å gå ut med alle posene mine da, og satte dem i en krok på kjøkkenet til i dag. Vinja skal jo være med når jeg gjør noe, og søppel er jo spennende…..

Det er ikke alltid like lett å sortere hva som skal hvor, men stort sett går det ganske greit. Vi sorterer jo i papir, plast, matvarer og alt det andre hver for seg. Hihi, jeg burde kanskje ha ryddet litt i skohyllen før jeg tok bilde, for der var det rotete….!!!

Her om dagen oppdaget jeg at vi hadde fått nytt søppelskur til papir, og jeg syntes virkelig det var smart og fint. Det beste med skuret er at nå er det kun en liten sprekk til å putte papiret i. Det gjør at alle må dele opp store pappesker og lignende, for å få kastet det. Jeg har alltid gjort det, for på den måten ta ikke pappen så stor plass. Andre har ikke tenkt i de baner, og det har resultert i at kontainerne blir unødvendig fulle lenge før hentedagen… Skal bli interessant å se hva folk gjør nå!!!

#søppel #sortering #kildesortering #søppelskur #blogg

6 kommentarer
    1. Ja søpla mÃ¥ ut…og det er kjedelig..særlig med all sorteringen..syns jeg..men ja..det er jo bra for miljøet..men ikke sÃ¥ bra for meg..hihi men jeg gjør det altsÃ¥…

    2. Jeg var fryktelig irritert på små sprekker jeg, for når det regnet og du hadde masse stort som skulle inn der, og du hadde travelt til banen og sånt, og jeg ikke rakk å gå hjemom igjen. Det var sjelden jeg hadde tid å stå å kaste et og et ark liksom.. 😀

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehe, jeg tømte akkurat kattesand esken… Der er min dÃ¥rlig samvittighet, for den har jeg kastet hel… NÃ¥ mÃ¥ jeg dele den opp for Ã¥ fÃ¥ den opp i kontaineren, men det gÃ¥r greit ;o))

    4. frodith: Hehe, heldigvis sÃ¥ fÃ¥r man kastet mer et og et ark ;o)) Man klarer fint Ã¥ fÃ¥ ned noen dagers aviser og reklame. Det er mer den store pappen man ikke kan “bare” kaste som det er. Akkurat der kom jo faktisk min dÃ¥rlige samvittighet, for esken med kattesand ble tom til morgenen i dag… Den mÃ¥ kuttes opp!!

    5. Tone V. Vinningland: Ja man skulle jo tro at det ikke skulle være så vanskelig, men vi har noen naboer som ikke ser forskjell på plast og papir.. Ja det trengs å ryddes litt fra tid til annen ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg