Du vet det er høst når….

Kaktusen kommer med knopper og begynner å blomstre 😍 Jeg har fem stykker hvorav kun to kommer igjen hvert år med blomster. Begge to står i det ene soveromsvinduet mitt, og der er det en fin og kjølig temperatur. Av erfaring så vet jeg at ingen av dem liker seg når varmeovnene blir satt på utpå høsten. Da er sjansen stor for at de kaster knoppene før de rekker å springe ut.

Vanligvis pleier disse to kakketussene mine å vente litt med å komme med knopper, slik at de blomstrer når november kommer. I år er de altså litt tidlig ute, men jeg klager ikke av den grunn. De er ikke like disse to, den ene er som du kan se på bilde mer lakserosa mens den andre er hvit med litt antydning av rosa. Den har ikke slått ut i blomst enda.

Begge kakketussene har vært min mor sine, og derfor passer jegseg litt ekstra god på dem. Mulig jeg er litt merkelig, men det gjør meg mer trist  når en av min mors gamle planter ikke vil mer, enn om det er noen av de jeg selv har kjøpt. Det er liksom noe godt ved tanken på å holde liv i de plantene som hun puslet så med. Damen hadde grønne fingre, noe jeg dessverre ikke har.

#kaktus #blomster #knopper #natur #novemberkaktus #blogg

14 kommentarer
    1. Novemberkaktuser er fine, og noe ekstra med de man har overtatt etter moren sin. <3 Når varmeovnen slås på er det viktig å passe på vanningen, for om det blir for tørt vil de kaste knoppene. Ha en god kveld og natt. :o)

    2. Ja det var jo lurt å ta over en sånn blomst fra mor..det skulle jeg også ha gjort..men orket ikke ta til meg noen av blomstene hennes..vi ga det bort til naboer…for hun hadde også grønne fingre..men ja..det hadde vært gøy å hatt en sånn som jeg kunne stelt litt med…for ekstra morsomt om de blir fine da..men ekstra sårt om det går dundas ja…hihih..lykke til!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er et sjansespill å ta over andres planter, spesielt når de har vært vant med å bli pratet til og puslet om hver dag. Jeg er ikke på den planeten dessverre. Her er det, nei oppsann du var vist litt tørr du, kanskje jeg skulle vanne litt, hihi!!

    4. vakre blomster,har et par jeg kjøpte i fjor,men ingen av dem har knopper på,mulig dei må stå i et vindu også? kjekt å ha planter etter din mor da,klart du vil passe ekstra godt på akkurat dem da

    5. fruensvilje: Jeg elsker disse kaktusen, og syntes også at blomstene er vakre. Disse kaktusene er de siste plantene jeg har etter henne… Alle de andre har jeg klart å ta livet av dessverre, så derfor tar jeg ekstra godt vare på de jeg har igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg