Over grensa pÃ¥ handletur…

Det er ikke ofte jeg står opp mens det fortsatt er mørkt på en lørdag, men i går måtte jeg det… Bestisene Anne og Terje og jeg hadde avtalt at vi skulle dra en tur til Nordby shopping for å fylle opp i skapene. Det var litt tynt med forskjellige ting, som kylling, god fiskesaus, karbonadedeig, oppvaskmiddel, tannpasta og Listerine…

Vi liker å reise tidlig sånn at vi får handlet ferdig i matbutikken innen butikken fylles opp av handleglade nordmenn. Det verste jeg vet er å gå i kø når jeg skal handle… Da klarer jeg ikke å konsentrere meg om det jeg skal og ender opp med å glemme noe av det jeg har tenkt til å handle.

Det er lenge siden vi har vært der på en lørdag, så jeg var sikker på at det ville være mange mennesker der. Jeg tenkte først at folk ville dra senere på dagen, men det ble ikke så fult som jeg trodde det ville bli.

Etter at vi var ferdig i matbutikken og skulle tilbake til bilen å stue varene, traff vi fetteren min og kona hans. De har hytte rett ved grensen, og hadde vært nede for å skru av vannet og slike ting som er nødvendig når vinter nærmer seg. Det var lenge siden jeg hadde sett og pratet med dem, så det var veldig hyggelig. Når varene med stor presisjon hadde blitt stuet inn i bilen, stakk vi opp på Joe’s Diner for en matbit og en kopp kaffe ☕

Etter å ha slappet av en liten stund, gikk vi en liten runde til for å handlet inn det siste vi skulle ha… For å slippe å lage middag når vi kom hjem, spiste vi på Nordby Wok. Deilig asiatisk buffe til 129,-, vanligvis noe rimeligere i ukedagene. Veldig greit med en buffe, for da kan man spise akkurat hvor mye man orker, fylle på så mange ganger man vill. Da vi skulle finne et bord, var det ingen ledige… Det tok heldigvis ikke mange minuttene innen det ble ledig. For første gang i mitt liv spiste jeg blåskjell på asiatisk vis, og til min store overraskelse så likte jeg det.

Når jeg kom hjem var jeg rask til å pakke bort alle varene mine, sånn at jeg kunne få resten av kvelden fri…

#shopping #nordby #shoppingsenter #handle #joesdiner #nordbywok #blogg

1. SÃ¥ koselig! ja jeg tenkte vi skulle dra en tur ogsÃ¥..men sÃ¥ kom jeg pÃ¥ at trygda var kommet inn, og helg…og tenkte det ville være et folkehav…vi kan jo dra i ukedagene..sÃ¥ da tar vi til uken istede…HÃ¥per du fikk handlet inn alt du trengte da…

2. dvergpinschere i mitt hjerte: Vi stortrives og koser oss pÃ¥ disse turene ;o)) Du kunne trygt ha reist om lørdagen, for det var ikke mange der… Ikke sÃ¥ godt Ã¥ vite sÃ¥nt i forveien akkurat. Jeg fikk alt jeg skulle og mer til, og for en gang skyld glemte jeg ikke noe ;o))

3. Herlig med en s̴nn shoppingtur, Рkoselig ̴ spise middag sammen og buffet er smart. Til uka skal jeg p̴ kurs med jobben p̴ hotell p̴ Lillehammer. Vi skal ikke overnatte, men jeg har alt begynt ̴ glede meg til lunsjen, hihi. :o)

4. Hanne Beate: Jeg setter utrolig pris på disse turene, ikke bare for å fylle opp skapene med matvarer. Også for samværet med gode venner, og når man sitter sånn på hver sin side av bordet, får man mange fine samtaler ;o)) Kos deg på Lillehammer, både med oppholdet og med lunchen ;o))

5. frodith: Vi har det alltid koselig når vi drar på tur ;o)) Jeg har ikke vært på spa i Strømstad, men siden jobben har leilighet vi kan leie der, er det en del av de jeg jobber med som har vært der. De sier det utrolig flott ;o))