I går laget jeg: Makaronigrateng A la Tone.

For et par uker siden postet Tone Voung Vinningland et innlegg på bloggen sin om en Makaronigrateng hun hadde laget, som jeg syntes hørtes så god ut at jeg ville prøve den selv. Du kan lese Tone’s innlegg HER. I går skulle Bestisen komme for å se Stjernekamp finalen her hos meg, og da tenkte jeg at det ville være en fin anledning til å lage gratengen.

Dette er hva du trenger for å lage gratengen: 400 gr kjøttdeig/karbonadedeig, 2 – 3 kjøttpølser (avhengig hvor stor porsjon du lager), 200 gr makaroni eller mer for større porsjon, 1 til 2 glass med Al Forno Dolmio og revet ost på toppen. Avhengig av ovnen så stekes formen midt i ovnen på 200 C i ca 15 min eller til osten har fått en fin og gyllen farge.

Gratengen var altså så god at jeg kommer garantert til å lage den igjen, og igjen og igjen, hihi! For at det ikke skal bli så tungt, er det godt med litt salat til. Jeg brukte en kjøpt Middelhavssalat med litt ekstra ruccula til, men en hjemmelaget salat smaker jo selvsagt enda bedre ;o))

Jeg anbefaler virkelig at du prøver denne retten, mmm supergod ;o))

#mat #grateng #makaroni #kjøttdeig #karbonadedeig #dolmio #middag #salat #godt #www.fruvinningland.blogg.no #blogg
 

10 kommentarer

Siste innlegg