På tide med høstrydding…

Utenfor soveromsvinduene min har jeg to tujaer og en hagehortensia, og alle tre har vist tegn på at de trenger å klargjøres for vinteren. Hagehortenisa’n hang utover plenen, og de fine hvite blomsterballene var ikke lenger så fine. De hadde begynt å bli brune og stygge. Tujanene har ikke vært klippet siden i sommer, og trengte å formes igjen.

Derfor tok jeg med meg en stor plastsekk, og hagesaksen å gikk ut etter at jeg hadde ristet søvnen ut av kroppen… Sånn rundt den tiden når kirkeklokkene hadde sluttet å slå.

Jeg hadde ikke planlagt å være ute så lenge, så jeg droppet sokker i kloksene… Det dukker opp noen naboer mens jeg sto å jobbet, og da ble det til at jeg stoppet opp å skravla litt med dem. Oppholdet ute ble derfor litt lengre enn forventet, så jeg ble iskald på tærne og det gjorde nesten litt vondt.

Autumn pruning

Licensed from: VIPDesignUSA / yayimages.com

Når jeg var ferdig med å frisere buskene mine, var hele den store plastsekken smekkfull. Vanligvis pleier jeg å sette slike ting bak søppelsjakten, men siden det blåste så kraftig tok jeg ikke sjansen. Sekken ville mest sannsynlig ha veltet og alt avklippet blitt blåst utover…

Det var godt å komme inn i varmen igjen, og tine tærne mine igjen… Jeg lærer aldri, og det er ikke første gangen jeg har gått ut i tynne innesko uten sokker å blitt veldig kald på bena. Sist gang klarte jeg å bli sausa forkjølet pga av min dumhet.

#høstrydding #busker #tuja #hortensia #natur #blogg

10 kommentarer
    1. Uff stakkars tær….. Greit å ordne blomster og trær før vinteren kommer.. nå har vi jo ikke hage lenger.. så bare et par krukker på verandaen … :))

    2. Ja jeg skulle til å si det…du må jo ikke fryse på bena du som blir så lett forkjølet!! Håper det går bra nå da…..og flink har du jo vært! ha en god kveld! i varmen..MED sokker!

    3. annebe.blogg.no: De var vonde og vanskelig å få varme en stund, men nå er de fornøyde ;o)) Ja jeg syntes det var greit å komme meg ut å få ordnet med buskene nå, for i fjor kom snøen og kulda litt for brått på meg!

    4. Anonym: Tærne var vel ikke akkurat superfornøyde en stund, men etter hvert ble de varme og fornøyde. Jeg liker helst å gå barbent, men akkurat nå i dag har jeg gått med sokker til en forandring. Det var godt å få ryddet opp utenfor, og det trengtes virkelig ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg