Det snødde nok når jeg ble født

Det er alltid morsomt å finne ut av forskjellige ting, og for en stund siden ble jeg veldig nysgjerrig på hva slags vær det var den dagen jeg ble født. Ettersom jeg er adoptert viste jeg ikke når tid på døgnet jeg var født, men etter at jeg kom i kontakt med min biologiske mor i voksen alder fikk jeg vite at jeg ble født kl 18:50 på 1. juledags kvelden.

Nå var jeg ikke så opptatt av å vite hva slags vær det var, når jeg snakket med moren min… Vi hadde litt andre ting å snakke om etter så mange år. Det var mye senere jeg ble litt nysgjerrig på hva slags vær det var den dagen, og inne på yr.no kan man faktisk finne ut hva slags vær de meldte. I flg værmeldingen den dagen, var det noen få kuldegrader og lett snøvær da jeg kom til denne verden.

Vet du hva slags vær det var den dagen du ble født?

#vær #været #snøvær #snø #juledag #født #nysgjerrig #blogg

18 kommentarer
    1. artig da å kunne hente ut en slik måling så mange år etter 🙂 tenkr det var fint vær da jeg kom til verden,ble jo født i usa en juni dag,da var det iallefall sommer

    2. Det har jeg ikke tenkt pÃ¥..men nÃ¥ begynte jeg Ã¥ tenke pÃ¥ det..hehe.. Jeg har visst dagen og tidspunktet en gang..men husker det ikke nÃ¥ (hadde en slik tallerken i tinn det sto pÃ¥, hvor er den montro…) Lett snøvær er jo fint da <3<3

    3. Hihihi..det er jo de utroligste ting man kan google…haha..nei..aner ikke hva slags vær det var..og det bryr meg egentlig ikke..hihihih

    4. Det der har jeg ikke tenkt på men jeg veit at jeg er født på en søndag i mars 1962. Så jeg regner med at det var sol og snøen hadde smelta litt. Det var mere snø før enn nå så dermed lå snøen lengere. Sovna kl 6 i går kveld og det var deilig, sov lite heller intet natten før så det var deilig og få sove ut.

    5. fruensvilje: Jeg viste ikke at man kunne hente ut sånn gammel værinformasjon, før en venninne fortalte om det. Syntes det var litt gøy å vite hva det var da jeg kom til verden ;o))

    6. annebe: Ja jeg syntes at dette var veldig gøy… Det er jo ikke alltid at det snør pÃ¥ bursdagen min, men helt uvanlig er det jo ikke o)) Jeg viste heller ikke dette før jeg ble fortalt om det. Prøvde Ã¥ sjekke foreldrene mine, men der var ikke informasjonen helt pÃ¥ plass.

    7. Søtmonsen ): Hihi, ja sÃ¥nne ting syntes jeg er gøy.. Husker nÃ¥r det var sÃ¥ “IN” med bursdagskort, hvor det sto begivenheter som skjedde det Ã¥ret man var født. Jeg har spart pÃ¥ et sÃ¥nt et, hvor jeg nÃ¥ har det henne ;o))

    8. Helge: Da er vi søndagsbarn begge to, for jeg er også født på en søndag et par år før deg ;o)) Jeg sitter vel også igjen med en følelse av at det var snø før, men vet ikke om det er selektiv hukommelse jeg ;o))

    9. NÃ¥ mÃ¥tte jeg inn og sjekke jeg ogsÃ¥, – var ikke klar over at det gikk an Ã¥ finne det ut pÃ¥ yr.no. Jeg er født pÃ¥ Rikshospitalet en onsdag i august i 1967, og det var visst strÃ¥lende sol og ganske varmt. Moro med sÃ¥nt! :o)

    10. Hanne Beate: Ja jeg syntes jo at sånne små kuriositeter er litt morsomme, og kanskje litt ekstra om tiden før jeg kom til mamma og pappa. Det kunne de ikke fortelle meg om ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg