Årets første snøvær

Da jeg hastet av sted fra jobben ved 14 tiden i går for å rekke timen min hos Manullterapeuten, merket jeg at det kom noen regndrypp. Jeg tenkte at jeg håper ikke det blir noe mer, for jeg har ikke helt tette sko på bena.. Ble jo det vettu.

Når jeg kom ut fra behandling hadde det begynt å regne skikkelig, og jeg bare stupte inn i bilen å dro fort hjem for å hente lys og en tenner. (Det var 17 år i går siden min far døde) Ville rekke å tenne lys på graven innen det ble mørk, og så skulle jeg jo også fredagshandle..

Da jeg kjørte ut av garasjeanlegget på Bryn senter, hadde det begynt å snø. Først var det bare sånn slaps som ikke la seg på bakken, men utover kvelden falt gradene og det begynte å legge seg på gresset. Innen jeg gikk å la meg var det på minussiden, og det hadde begynt så smått å fryse på.

Tok dette bildet fra garasjen i går, og på det tidspunktet var det nok mest regndråper som kom…

Noen snøstjerner havnet på boblejakken, men da jeg kom inn i varmen i oppgangen smeltet de ganske fort ;o))

Ikke den beste kvaliteten kanskje, men bildet ble tatt igjennom stuevinduet akkurat nå… Ute er det – 0,4 C akkurat nå, og det ligger igjen snø på bakken. Om det er glatt i gaten kan jeg ikke se fra vinduet mitt, men nede på garasjetaket her nedenfor og ute i gården hos meg ligger det is.

Jeg har ikke lagt om til vinterdekk på Forden enda, men jeg har brodder og jeg har tilgang på t-bane og buss like i nærheten så det er ikke så farlig. Dessuten så kommer det meste, om ikke all snø og is til å forsvinne igjen. Forden har time hos Røhne Selmer på Ensjø til fredagen for å sette på vinterdekk, og inntil da kommer den til å bli i garasjen.

Ha en strålende dag da kjære bloggvenner  😉

#snø #snøvær #kuldegrader #forden #vinterdekk #minus #glatt #blogg

8 kommentarer
    1. frodith: Heldiggrisen… Prøvde meg ut med papirsøppel nettopp nÃ¥, men siden broddene ikke var pÃ¥ bena mÃ¥tte jeg resignere. Det var sÃ¥pass glatt at jeg turte ikke Ã¥ risikere et nytt rundkast….

    2. Tone: Jeg er ikke akkurat hoppende glad for snøen jeg heller, og jeg Må bort i papirkontaineren så det er bare å spenne på seg broddene. Ha en fin søndag.

    3. Ja du har akkurat samme vær som oss…og snøen ligger fortsatt ute pÃ¥ gresset her..men bare litt..men masse is!! farlig i dag…sÃ¥ skal nok finne frem broddene nÃ¥r jeg gÃ¥r tur..Du mÃ¥ ha en god dag! og nyt helgen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg