Kortidsmedlem i Sommerdekklubben

Jeg var veldig spent da jeg sto opp til morgenen i dag, hadde det kommet et lass med snø?? Det hadde jo ikke det, men innen jeg kom meg ut av døra lavet snøen ned. Da jeg ruslet ned mot t-banen så ble snøfnuggene gradvis større, og isen på fortauet ble fort gjemt bort. Jeg kjente at jeg spente hver eneste muskel og sene i hele kroppen, for jeg var livredd for å skli å ramle på isen… Puh, det gikk heldigvis bra, og jeg kom helskinnet ned.

Nytt av året er at jeg har blitt kortidsmedlem i Sommerdekklubben, og det på grunn av at jeg ikke har fått lagt om til vinterdekk på Forden enda. Den står tørt og godt inne i garasjen sin for tilfellet, og der skal den få lov til å være fram til fredagen. Da har vi time hos Røhne Selmer på Ensjø for dekkskifte. Inntil da kommer jeg til å følge været med argusøyne, og be til noen (uten at jeg vet hvem) om at snøen vi fikk i dag forsvinner og ikke fordobler seg innen fredagen.

snow tires in the snow
Licensed from: adrenalina / yayimages.com

Forden var ute på en liten luftetur til AHUS i Lørenskog i går ettermiddag… Bestisen var der på sin nest siste cellegiftkur, og det var kusinen som var med for å holde henne med selskap. På grunn av store dataproblemer på hele sykehuset, fikk de ikke startet behandlingen før flere timer senere enn de skulle. Da kunne ikke kusinen bli der til slutt, og Bestisen ringte å lurte på om jeg kunne komme og deretter kjøre henne hjem. Det var jo klart jeg gjorde det ;o)) Jeg var derimot litt bekymret for om det kom til å fryse på da vi skulle hjem på kvelden, men heldigvis var ikke det tilfelle.

#sommerdekk #vinterdekk #sommerdekklubben #vinter #snø #ahus #cellegift #dataproblemer #blogg

14 kommentarer
    1. Det som ut som det skal komme litt nedbør på torsdag, men det er så mildt at det er meldt regn, – får bare håpe det ikke fryser på bakken. Ellers er de flinke til å strø og salte, så det går nok bra. :o)

    2. JA har kommet mye snø i løpet av morgenen..og jeg datt på isen…gikk bra..men ish..strakk meg og blir nok støl..isen blir gjemt..så er farlig…ha en god dag, og hold bilen inne nå ja! hihih.

    3. Hanne Beate: Jeg krysser fingrene for at den værmeldingen som er satt opp for uken, er den vi får. Da tror jeg at det skal gå greit for meg å komme til verkstedet på fredagen ;o)) Tilpass egentlig når jeg er så treg!

    4. Toini: Neimen huff da, tok du deg et rundkast… Man blir jo så stiv og støl, selv om man ikke direkte slår seg. Ja Forden trives så godt i garasjen sin når det er sånt vær, hihi, så han skal få bli der inntil fredagen hvis denne værmeldingen holder ;o))

    5. eiheks: Bestisen setter jeg utrolig pris på, hun er nemlig den søsteren jeg aldri hadde da jeg vokste opp ;o)) Så derfor stiller jeg opp for henne når hun ble syk, og jeg vet hun ville ha gjort det samme for meg ;o))

    6. fruensvilje: Det er jo veldig idiotisk av meg å vente så lenge med å skifte… Jeg pleier å være ganske tidlig ute, så dette er veldig ulikt meg…. Værmeldingen tilsier at det blir fortsatt bare veier på fredagen ;o))

    7. maiken: Jeg pleide ikke å være så treg med å legge om, men i år har det havnet alt for langt ned på prioriteringslista. Jeg er glad når fredagen komme og vinterdekkene sitter på ;o))

    8. Det ble vinter tirsdag men det roet seg etterhvert. Og som hvert år tidligere ble det kaos på veiene. Legg om til vinterdekk før snøen er her bør flere tenke på. Det er fint ute nå med sol og hvitt på bakken. Herlig med en sykkeltur nå. Ha en fin dag.

    9. Helge: Ja i går var det nok mange som burde ha latt bilen stå gitt… Jeg tenkte meg at Forden skal få lufte seg i ettermiddag, men bare en liten tur i nærområdet ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg