Nattugla måtte tidlig opp

I dag var det ingen vei utenom, jeg bare måtte opp grytidlig… Forden, bilen min altså, hadde time hos Røhne Selmer på Ensjø for å skifte til vinterdekk. Vanligvis pleier jeg å levere bilen og hente den igjen senere, men i dag har jeg så mye i timeplanen etter jobb at det ikke passet. Derfor møtte jeg opp så tidlig, slik at de tok bilen min først….

Jeg merket ikke så mye til at jeg var trøtt før jeg satte meg ned for å vente…. Da kjente jeg at hele ansiktet mitt bare datt sammen og øynene bare ville være igjen. For at de ikke skulle finne meg sovende når Forden var ferdig, drakk jeg to kopper med kaffe å det hjalp det…

Kuldegradene som de meldte i går, kom heldigvis ikke til den delen av Oslo som jeg bor så jeg behøvde ikke bekymre meg for at det skulle være vanskelige kjøreforhold. I tillegg hadde vegvesenet vært ute og saltet veiene.

Til daglig så bruker jeg jo ikke bilen, men tar t-bane og buss når jeg skal noen steder. Allikevel så hender det at jeg skal handle store og tunge ting, og da er det veldig greit å ha bilen tilgjengelig. Så i dag etter at jeg har hatt behandling/trening skal jeg kjøre rundt og handle inn alle de tunge tingene jeg har ventet med. To av de tingene er kattesand og en stor sekk med tørrfor.

Utenfor skinner nå solen fra en blå himmel, så det ser ut til at vi her i Oslo avslutter arbeidsuken med en strålende dag ;o))

#forden #bil #vinterdekk #skifte #is #snø #føre #trøtt #blogg

12 kommentarer
    1. PÃ¥ tide at man legger om nÃ¥ for det kan fort bli glatt. Det regna godt i gÃ¥r kveld sÃ¥ all snøen er borte, mye is i skogen tror jeg. Blir vel en skogstur iløpet av helga tenker jeg. Første helga med maratonsport pÃ¥ TV nÃ¥ men jeg skal ikke gro fast foran TV. Vil unne meg litt kultur snart – har lyst pÃ¥ mye men lommeboka er skrall.
      Ha en fin dag.

    2. Helge: Jeg fikk smake pÃ¥ regnværet i gÃ¥r ettermiddag da jeg gikk hjem… Selv om jeg hadde en stor og god paraply, ble jeg gjennomvÃ¥t pÃ¥ ryggen og pÃ¥ jeansene… Det var egentlig helt greit for da var det ikke glatt ;o))

      Du får ha godt fottøy på deg når du skal på tur, men det har du helt sikkert, for ellers kan man fort skli å falle på isen.

    3. Jeg er mest redd for at min vakre skal skade seg når vi er ute på glatta. Hun er jo en gammel dame nå og jeg vet ikke hvordan hun vil takle et brudd.
      Ha en fin dag i solen og ta vare på deg selv!

    4. eiheks: Nei en mÃ¥ passe pÃ¥ de litt tilÃ¥rskomne damene, sÃ¥ de ikke brekker noen ben… NÃ¥r jeg gÃ¥r pÃ¥ isen, sÃ¥ føler jeg meg som om jeg var 100+++ Ã¥r ;o))

      Arbeidsdagen min er over om en times tid, da haster jeg ut i solen for å komme til trening og behandling. Ha en fin dag du også ;o))

    5. Trodde faktisk ikke du hadde bil jeg .. 😉 men var en av disse flinke som sparte miljøet for alle utslippene ved å ta trikken. Veldig rart å høre hvordan kaffi funker på morrakvisten, jeg har jo aldri drukket det. God helg til deg.

    6. Det har vært fint vær nå et par dager synes jeg, nok til at det ble is-belagt på de FEIL stedene i går..Jeg er støl ennå, etter fallet mitt i går.. 😛

    7. fruensvilje: Ja jeg ble heldigvis mer våken ut over dagen. Ble bedre når jeg fikk rørt litt på meg. Veldig greit å vite at bilen er klar til vinteren, man vet jo aldri når man må ut å kjøre.

    8. Marit: Ã… jo du, jeg har nok bil… Hadde det ikke vært for ar det koster flesk Ã¥ parkere nede i byen, ville jeg ha kjørt hver dag. Tror ikke det løpet MPG kjører nÃ¥ hjelper sÃ¥ mye, det mÃ¥ settes inn andre grep for Ã¥ fÃ¥ bedre luft i byen. Det ER greit Ã¥ ta banen ogsÃ¥, for nÃ¥ gÃ¥r den sÃ¥pass ofte at man fÃ¥r sitte, og slipper Ã¥ stÃ¥ som sild i tønne ?? Jeg vet ikke hvordan ser er med andre, men kroppen min fungerer ikke uten kaffe, bare mÃ¥ ha det, hihi. Ha en riktig god helg du ogsÃ¥.

    9. frodith: Det er rart det der, at selv de gangene vi ikke slår oss, så blir vi så innmari støle og stive. Her oppe på de stormfulle høyder, er set nå helt isfritt og sola titter fram bak en sky ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg