Bursdagsmiddag på Buen Restaurant

Da jeg våknet i dag var i det minste benet mitt i bedre humør, selv om resten av meg ikke var helt på topp…. Akkurat det kan jeg i grunnen leve med, så jeg var klar for nye opplevelser, og det var også det som sto på planen litt senere.

Det har seg nemlig sånn at beste vennen Terje har bursdag i morgen, og han inviterte i den anledning på middag i dag. Jeg hadde avtalt at jeg skulle hente han og Matthew på t-banen, og så skulle vi dra videre til Anne å sitte der å prate litt innen vi skulle dra bort for å spise.  Det var en stund siden vi har vært samme, så jeg gledet meg til dagen sammen med dem. Når jeg kom ned på banen var de allerede på plass.

Felix the cat er veldig begeistret for gutta, og det viste han tydelig når vi kom inn døra. Artig å se hvordan han reagerer 😉

Etter å ha sittet hos Anne i et par timer, ruslet vi bort til Buen Restaurant som ligger borte på Lørenskog hus. Buen er en Asiatisk restaurant, som servere god og delikat mat. Jeg har spist der 3 ganger tidligere, og har vært like fornøyd vær gang.

Jeg bestilte vårruller til forrett, og det smakte helt himmelsk sammen den deilige sausen til. Den var ganske spicy, men ikke for mye… Bare sånn at man kjente det litt i munnen etterpå. Vårrullene var sprø og smakfulle, mmmm!

Til hovedrett valgte jeg en favoritt, kylling i carrysaus med ris… Jeg liker så godt at jeg får maten servert på et fat, så kan jeg legge over på tallerkenen etterhvert som jeg spiser. Da ser det heller ikke så ille ut når man ikke spiser opp alt, for det er en voksen porsjon man får. Risen blir servert i en stor felles bolle.

Helt ærlig så husker jeg ikke helt hva alt det gode på dessert tallerkenen var, men mener nå i alle fall at det mango is. Resten husker jeg ikke, men alt sammen var bare så godt så det spiller egentlig ingen rolle.

Vi satt og pratet og koste oss en stund etter at vi var ferdig med å spise, før vi måtte bryte opp. Det hadde blitt kjølig ute, så jeg frøys da vi gikk tilbake til Anne. Vi ble ikke så lenge, for Terje og jeg skulle kjøre Matthew til Gardermoen. Han skulle rekke et fly hjem som gikk kl 21. Før det måtte jeg fylle opp tanken på bilen, da den var ganske tom. Etterpå kjørte jeg Terje hjem. Dette har virkelig vært en koselig dag og kveld med de beste vennene 😊

Har du lyst på å få en flott matopplevelse i koselige omgivelser med serviceinnstilte servitører, burde du virkelig besøke Buen Restaurant. Den ligger som sagt på Lørenskog, som ligger 20 minutter med bil utenfor Oslo. Det går buss fra Bussterminalen som stopper på Lørenskog terminal, og derfra tar det bare noen få minutter bort til restauranten.

#bursdag #middag #venner #asiatisk #mat #buen #restaurant #lørenskog #gardermoen #blogg

10 kommentarer
    1. Så koselig måte å feire bursdagen sin på, og maten så helt nydelig ut! Flott vær idag, men det har blitt ganske kjølig. Ønsker deg en fin mandag! :o)

    2. Hanne Beate: Han har delt opp feiringen litt, med middag på fredag med noen andre, og så denne koselige bursdagsmiddagen med oss i går. I dag er den store dagen egentlig, hvor han fyller 50 ;o)) Veldig flott vær i dag, litt frisk med varme klær på er ikke det noe problem ;o)) Ha en fin mandag du også.

    3. Hørtes ut som en fin feiring med god mat og drikke. Slike ting husker man lenge og det kan være lenge mellom hver gang det klaffer for alle.

    4. Helge: Ja dette var midt i blinken ;o)) Bursdagsgutten fylte 50 år, så det var en litt ekstra feiring. Ja siden vi alle ikke bor på samme kant av landet, sees vi ikke så ofte som vi gjorde før dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg