Jula nærmer seg…

Jeg kjenner at jeg begynner å få litt høye skuldre, for jeg vet alt jeg skal gjøre innen søndagen… Hele heimen skal vaskes, gardiner skal strykes og henges, duker skal strykes, og det skal pyntes i alle rom. Galskap? Helt sikkert, men ved å stresse å få alt klart til 1. søndag i advent gjør at jeg kan nyte resten av førjulstiden uten å stresse. Da er det i enden egentlig verdt det.

På morgen var jeg nede i kjellerboden for å få oversikt over om jeg faktisk kjøpte meg nye julegardiner til soverommene. Jeg hadde nemlig fått for meg at det hadde jeg, men nei da… Der lå de gode gamle gardinene, som jeg har brukt de siste tiårene. 

Jeg så nemlig noen fine julegardiner nede på Rusta i fjor, og det var de jeg hadde håpet at jeg hadde kjøpt. Jeg har veldig lyst på nye, så jeg skal ta meg en tur ned en dag denne uken for å se hva de har. Kanskje de har de samme gardinene denne sesongen også, eller også noen nye som er like fine ;o))

house at Christmas

Licensed from: adrenalina / yayimages.com

Litt smågal er jeg nok når det gjelder jul og pynting av heimen… Jeg er ikke like gal som jeg pleide å være, for da var det så mye pynt at man nesten ikke kom fram. Det så ut som et ordentlig julehus, og det var veldig koselig men for mye. Nå er mye av den gamle julepynten pakket bort, og jeg har bare noen få bokser som blir hentet fram fra kjelleren.

Hvordan er det hjemme hos deg, pynter du alle rom i heimen? Eller blir det bare litt her og der?

#jul #julepynt #julegardiner #pynte #gal #julehus #høytid #blogg

12 kommentarer
    1. Tar det stadig roligere til jul..men litt ekstra blir det jo :)) Pynter i stua..og litt i kjøkkenkroken (som det er her i leiligheten) Før bytta jeg til julegardiner på kjøkkenet.. Håper å se lit bilder fra julehjemmet ditt etter hvert.. i alle fall noen små detaljer <3

    2. annebe: Vi er jo så forskjellig når det gjelder pynting til jul, noen liker det enkelt mens andre (som meg) liker det litt mer overdådig ;o)) Jeg skifter til røde gardiner i alle vinduene, og bare det får meg i stemning, hihi!! Når jeg er klar med alt, så kommer det bilder.

    3. Altså du altså.. syns ikke synd på deg akkurat nå.. 😀 Her pyntes det ikke før siste uka før jul. Med unntak av litt sånn advents pynt. Og mest utendørs. 🙂 Kos deg masse 🙂

    4. det er bare på kjøkkenet jeg har julegardiner,pynternok litt ,men det meste må vente til lillejulaften hos meg,men julelys og julekrybben skal frem til helgen og jeg gleder meg 🙂

    5. dedicat: Jeg elsker jula, og liker å nyte den så lenge jeg kan. Det å stresse siste helgen før jul med å pynte, har jeg sluttet med. Ved å stelle i stand nå, kan jeg senke skuldrene og kose meg med pynten en hel måned ;o))

    6. fruensvilje: Det er vel kanskje mest vanlig å ha julegardiner på kjøkkenet, har jeg skjønt. Jeg er vant med fra barndommen at julegardinene kommer opp til advent, og det er nok derfor jeg har fortsatt med det ;o))

    7. Jeg pynter også slik jeg er vant til fra barndommen, for det gir også litt minner om foreldrene.<3 Her blir det meste tatt fram på lille julaften, men pynter med lys ute + adventsstake og adventsstjerner etc. nå. Iår har jeg også et kalenderlys som skal brennes litt hver dag fram til julaften. Julegardiner har jeg bare på kjøkkenet, - de har mange fine på Rusta så håper du finner noen du liker. :o)

    8. Hanne Beate: Jeg var pÃ¥ Rusta, men de som var fine pÃ¥ nettet var ikke like fine nÃ¥r jeg sÃ¥ dem. Jeg liker ikke gardiner som er trykket pÃ¥ forsiden, og sÃ¥ er de vite pÃ¥ baksiden. Det var nemlig disse, men jeg fant noen andre som jeg kjøpte… Er dog ikke helt sikker pÃ¥ om de er de rette, men det ser jeg først nÃ¥r jeg henger de opp, litt senere i dag.

      Jula er jo også en tid for minner, så da er det fint med julepynt som lokker de fram ;o)) Ha en fin onsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg