En stille og rolig bursdag

I går var det bursdagen min, og jeg startet dagen med å sove lenge… Det å ligge i senga og bare nyte at det var jul, ferie og min dag uten å måtte stå opp var deilig. Til slutt ble kattene utålmodige, og syntes at jeg burde stå opp… Det var jo selvsagt for at matkoppen deres var tom, hihi!!

Utenfor så holdt tåken på å skli unna, og det var antydning til at vi skulle få litt sol… 

Det var ikke så enkelt å henge ut flagget, men ut måtte det jo… Jeg har nemlig vært veldig kreativ når jeg festet julebelysningen ute på balkongen, noe som gjør det litt vanskelig å flytte på vinduene. Jeg ville jo ikke ødelegge lyslenken heller, så jeg var veldig forsiktig å fikk til slutt hengt flagget ut.

Jeg brygget meg en kopp kaffe og tok på meg boblejakke å satt meg ut på balkongen i det milde været vi hadde. Jeg lot balkongdøra stå åpen så kattene kunne løpe ut og inn som de ville. De fikk virkelig trimmet seg, da de satte i gang med å leke å løpe etterhverandre… Etterpå var de helt utslitt å lå rett ut en god stund ;o))

Litt senere kom Bestisen Anne og niesen hennes Anne for å feire bursdagen sammen med meg… Jeg orker ikke store voldsomme feiringer lenger, syntes det er mer koselig med noen få personer.

I fjor kjøpte jeg et taco-sett i julegave fra meg til meg, men jeg har ikke brukt det noe særlig. Nå kan man jo bruke det til andre ting, og i går fylte jeg opp alle skålene med godteri. Det ble kanskje litt overdådig, men man skal da kose seg litt skal man ikke? Det var mye igjen etter at gjestene hadde gått, så før jeg tok kvelden tredde jeg en pose over sånn at kattene ikke skulle komme å sleike på godtet som ikke har papir. For det vet jeg nemlig at i alle fall Vinja har en tendens til.

Da gjestene hadde dratt hjem, lente jeg meg godt tilbake i godstolen å nøt en fantastisk konsert med Adam Douglas på NRK. (En amerikansk jul, med akkurat Adam) Mange fine julesanger, og noen av dem hadde jeg aldri hørt før. På bildet synger han sammen med Makeda, som også var deltager i Stjernekamp sammen med ham.

På nyåret skal Bestisen og jeg på konsert med Adam, og det er noe vi begge gleder oss til ;o))

Da jeg gikk å la meg, sånn en stund etter midnatt, snødde det store putevar ute… I følge yr.no så skulle ikke det vare, og det fikk man jo et bevis på når man våknet i dag. For i dag regner det, nei det bøtter ned noe som betyr INNEDAG ;o))

#bursdag #feiring #jul #flagg #adamdouglas #julekonsert #nrk #snø #regn #blogg

10 kommentarer
    1. Tone V. Vinningland: Tusen takk ;o)) Jeg syntes også at det smart å bruke taco-settet på den måten. Jeg kjøpte det etter at du fikk det, for jeg syntes det var så fint ;o))

    2. Gratulerer sÃ¥ mye med dagen som var..og koselig du hadde litt besøk..ja det holder med det…ikke noe overdÃ¥dige greier…her har vi ogsÃ¥ alt for mye godis..holder til langt ut pÃ¥ nyÃ¥ret..kanskje..hihih..Et forferdelig vær i dag..og ble kun en kort tur her i huset..Kos deg med innedag! klem

    3. Toini: Tusen takk ;o)) Ja det holder egentlig med bare noen fÃ¥ personer. Blir bare sÃ¥ stressa jeg, nÃ¥r jeg mÃ¥ styre og ordne til mange. Jeg fÃ¥r folk pÃ¥ NyttÃ¥rsaften, sÃ¥ da har jeg godis igjen til da… Blir det noe igjen etter det, sÃ¥ pakker jeg det bort.. Ha en fortsatt fin 2 juledag.

    4. Gratulerer med gårsdagen! Det høres ut som den var veldig hyggelig!
      I dag har jeg spist julefrokost med familien. Nå er det ut på glatta med min vakre før jeg skal flate stappmett ut på sofaen. 😀
      Ha en flott kveld! 🙂

    5. Ei_heks: Tusen takk, ja det var en slit koselig og rolig feiring jeg liker ;o))
      I går var jeg ikke utenfor døra pga av griseværet, men i dag er jeg tilbake på jobb igjen. Var spent på om det var glatt ute i gården, men den flotte nye vaktmesteren hadde strødd så det gikk helt fint.

      Ha en strålende fin onsdag.

    6. fruensvilje.blogg.no: Tusen takk ;o)) Jeg syntes ogsÃ¥ at et godt oppfylt godisbrett var helt greit… Det er fortsatt en del igjen, sÃ¥ hele brettet er godt pakket inn i en plastpose… I tilfelle kattene kommer Ã¥ vil prøvesmake, noe som ikke er innafor, hihi!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg