Etter regn kommer sol

Store kontraster i været om dagen… I går bøttet det ned uabrutt hele dagen, og det var bare en skikkelig ufyselig dag ute. Så kommer første arbeidsdag i romjulen og himmelen er knallblå, rundt nullpunktet på gradestokken… Peeeeerfekt ;o))

Jeg trodde at jeg skulle ha store problemer med å komme meg opp i dag, med tanke på at jeg har hatt ferie i 1,5 uke. Kan vel ikke påstå at jeg spratt ut av sengen, men jeg kom meg nå ganske raskt opp på bena å kom i gang. Kattene, som har blitt vant med at matmor sover lenge, glippet med øynene å gjespet stort før de krøllet seg sammen å sovnet igjen. De begynte ikke å røre på seg før jeg satte i gang hårføneren…

Bench
Licensed from: kamchatka / yayimages.com

De fleste i blokka lå i dyp søvn da jeg listet meg ned trappa, for ikke å bråke så mye. Man kan jo vise litt hensyn til de som ikke behøvde å starte dagen så tidlig, ikke sant. Foran utgangsdøra lå det en stabel med aviser, for avisbudet som gikk i dag var tydeligvis av den late sorten… Vedkommende hadde ikke giddet å gå opp å legge avisen på dørmattene, som er avtalen. Skal være glad at han eller hun hadde orket å åpne døren å lagt de innen for i allefall!

Det var lite med mennesker på farten på morningen, så mange har nok juleferie. Akkurat det er litt deilig for da får man sitte på t-banen til og fra jobb ;o))

Ha en strålende onsdag.

#jul #romjul #ferie #jobb #avisbud #aviser #irriterende #vær #blogg

12 kommentarer
    1. Det var sikkelig holkeføre idag. Det tok sin tid før de fikk strødd men jeg brukte brodder da jeg var på kiwi i sta. Det er litt guffent og gå med brodder i butikken så de tok jeg av meg og la like innenfor døra. Fant de igjen så det gikk greit hjem. Det er romjulsalg men her er lommeboka ribba men det er mange som er i den båsen etter jul.

    2. Toini: Det gikk veldig greit Ã¥ jobbe i dag… Ã… dagen bare løp avgÃ¥rde, og før jeg viste ordet av det var kl 14. Da var jeg ikke sen om Ã¥ pakke sammen Ã¥ komme meg hjem ;o)) Ha en fortsatt fin kveld du ogsÃ¥.

    3. Helge: Det var heldigvis ikke sÃ¥ glatt der jeg gikk i dag… Snakket med Bestisen i sta, og hun hadde vært pÃ¥ tur med kusinen sin i dag. Da hadde hun ramlet rett pÃ¥ baken, og deretter dunket hode i isen. Heldigvis gikk det greit med hode, men baken og nakken verket fortsatt. Gikk ikke med brodder hun da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg