Fredagshygge med god mat

I går var jeg på middag hos Bestisen sammen med kusinen hennes Brit. Vi fikk servert en deilig skinkestek, som ble innkjøpt siste gangen vi var i Sverige rett før jul. Steken var på rundt 3 kg så det var rikelig med mat til oss tre, pluss at Bestis og jeg delte det som var igjen sånn at det blir til flere middager.

Steken ble saftig og god med en del fett her å der, men det er jo sånt som setter god smak på den. Som tilbehør hadde vi surkål til potetene. Bestisen hadde laget en utrolig god saus, som var kraftig med ikke for kraftig. Vi satt lenge ved bordet å koste oss med maten, og skravlet om alt som er ;o)) Ble kanskje litt vel mett, men sånn skal det være når man får god mat.

Til kaffen litt senere ble det is og julekaker som var hjemmelaget.. Jeg laget jo en Delfia-kake før jul, som det kun ble spist av på bursdagen min. Vurderte å ta den med, men droppet det. Litt dumt sånn i ettertid, for da hadde jeg kanskje blitt kvitt litt av den. Jeg er veldig glad i Delfia-kake til vanlig, men i år så har den bydd meg litt i mot. Har tatt den ut av kjøleskapet et par ganger, men endt opp med å sette den inn igjen…

Det ble en hyggelig kveld, og jeg var heller ikke så veldig sent hjemme igjen… Hadde jeg vært smart hadde jeg gått å lagt meg, men jeg ble sittende en god stund oppe i stua å se på tv og kose med pusene. Når jeg har vært borte fra dem noen timer, er de alltid veldig kosete ;o))

#middag #romjul #selskap #mat #godmat #skinkestek #surkår #poteter #saus #hygge #kos #blogg

8 kommentarer
    1. Namm..her var det masse god mat og godis ja…Bjørn lurte pÃ¥ om jeg ikke kunne lage delfia kake i Ã¥r..men jeg orket ikke…sÃ¥ her hadde den nok ikke blitt gammel…hihihi..

    2. koselig å ha ei så god venninne hele året gjennom og att dere hygger dere så godt sammen.Deilig mat og søtt til kaffen er ikke det værste en kan kose seg med ,ps defiakake kan du dele opp og sette i fryseren,smaker godt andre tider på året også

    3. fruensvilje.blogg .no: Anne og jeg har kjent hverandre i mange år, og på nyttårsaften i år er det 40 år siden vi møttes for første gang. Det skal feires ;o)) Hun har jo også vært igjennom en tøff sommer og høst med 6 sterke cellegiftbehandlinger og operasjon, så hun fortjener litt ekstra stas på seg ;o))

      Jeg har ikke vist at jeg kunne fryse Delfia-kaken, men det skal jeg jammen gjøre for akkurat nå frister den ikke. Takk for tipset.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg