I dag gikk det gæli gitt

Det å ha dårlig tid er ikke noe å anbefale, i alle fall ikke når det er isete ute…. I dag så jeg at jeg hadde sjansen til å rekke i alle fall 1 og kanskje 2 baner før, enn det jeg trodde. Dermed satte jeg i gang med å stresse som besatt, og alt gikk etter planen helt til jeg kom utenfor døra. Under det fine tynne teppe med snø som hadde kommet, lå det speilblank is.

Da gikk det som det gikk det vettu…., jeg sklei og gikk overende samtidig som jeg vred det kneet jeg hadde i vondt i fra før. Jeg ble liggende en stund å sprelle, før jeg på en eller annen mirakuløs måte klarte å komme meg opp igjen. Heldigvis slo jeg meg ikke, men som sagt så ble høyre kneet mitt stivt og ømt. Jeg tok ingen sjanser på at det skulle skje igjen, og føyk inn igjen å hentet broddene mine å fikk satt de på. 

Jeg kom meg ned til banen uten noen flere hele eller nestenuhell, for broddene gjorde jobben sin de. Mens jeg var opptatt med å ramle, og deretter sette på meg brodder, gikk både 1 og 2 t-baner. Surt, men svært lite å gjøre med den saken. Lærdommen er jo at jeg skulle ikke ha stresset så fælt, og heller brukt tid til å ta på meg piggene med en gang så kunne det hele vært unngått.

Det var sikkert morsomt å se på, og ettersom jeg ikke slo meg kan jeg godt dra litt på smilebåndet selv også ;o))

#knall #fall #ramle #is #speilblank #uhell #forsinket #blogg

16 kommentarer
    1. Auda- bra du ikke slo deg så alt for mye da, selv om kneet blei litt ømt og stivt. Er så typisk det der altså- men bra broddene gjorde jobben resten av veien 🙂

    2. broddene bør rett og slett ligge i jakkelommen så er dei i umiddelbar rekkevidde om det er is ute,godt du ikke skadet deg da.Av erfaring fra i går tok jeg på meg piggsko i dag,det angrer jeg ikke på nei :=)

    3. Elevele: Ja broddene boret seg fast i isen, så jeg slappe å flakse nedover som ei kråke, hihi! Kneet er fortsatt litt stivt, men ikke verre enn at jeg klarer å bevege det ganske normalt ;o))

    4. fruensvilje.blogg .no: Jeg har funnet fram en liten pose til å ha broddene i, så nå kommer de til å ligge i veska heretter. Piggsko passer ikke så godt i mitt tilfelle, for når jeg kommer ned til byen er det jo isfritt. Selv broddene er litt ekle å gå med på asfalten.

    5. Jeg kjøpte brodder i går. Men de henger fortsatt på knaggen i ganga. Og der blir de vel muligens. Men da er de i det minste i hus, om jeg føler broddetrangen blir for påtrengende. Det er jo ikke så veldig gøy å ramle heller da! Godt du ikke ble skada.

    6. Marit: Jeg burde jo være mer forsiktig etter det rundkastet jeg gjorde i november, som fortsatt plager meg littegranne. Fort gjort, så det er nok greit å ha broddene med, og kanskje helst på føttene når det er glatt ;o))

    7. Bra det gikk forholdsvis greit, men man får litt sjokk når beina glir unna en! Det er fort gjort å glemme å ta på broddene, og på asfalt og i mye snø er det best uten. Mine ligger i bilen, for jeg kjører som regel før jeg evt. trenger de, unntatt når jeg går på tur her hjemme.

    8. Da er du mest sannsynlig ikke benskjør hvertfall…, det tenker jeg nÃ¥r jeg faller og ikke brekker noe:)
      Nei, er virkelig ikke verdt å stresse, men er nok mange som har gjort det samme som deg i dag.

    9. maiken: Nei heldigvis så er jeg ikke det, men jeg har en kraftig artrose i knær, hofter og ankler som gjøre det litt vanskelig å komme opp igjen. Det viktigste er jo at jeg ikke slo meg ????

    10. Uffff..det kunne jo blitt katastrofalt…og brodder mÃ¥ pÃ¥ nÃ¥ i disse tider! jeg gÃ¥r ikke utenfor døren uten..men man sklir selv med brodder…sÃ¥ gjelder Ã¥ se hvor man gÃ¥r..BRA det gikk sÃ¥ bra..men hÃ¥per kneet ikke blir verre nÃ¥ da…ha en god kveld!

    11. Toini: Ja denne gangen gikk det heldigvis bra ;o)) Jo da, jeg sklidd litt med broddene, men heldigvis holdt meg på bena. Kneet har roet seg, og det er tilbake til sitt småsure seg, hihi Ha en riktig god kveld/natt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg