De kommer å møter meg

Hver gang jeg kommer hjem, uansett om det er snakk om etter 10 minutter eller 10 timer, så kommer pusene mine og møter meg i døra. Med det samme jeg låser opp står Vinja først i køen, og hun går opp på bakbena å stanger til meg i leggen for at jeg skal hilse og kose med henne. Ronja venter som regel til Vinja blir ferdig før hun hopper ned fra klatrestativet… Det er som regel der hun pleier å ligge for å ha oversikt over hva søsteren driver med…

Noen ganger møter jeg på en nabo, og blir stående å prate utenfor døra mi. Da hører jeg at de mjauer og drar klørne over døra, og vil at jeg skal komme inn sånn med en gang liksom, hihi.

I går hadde Vinja sånn hastverk med å møte meg, at hun løp forbi meg og ut i oppgangen… Hun bråstoppet litt forvirret, og sprang inn igjen da hun skjønte at jeg ikke var der lenger, hihi! Det var nok litt skummelt, og dessuten hørte hun at noen kom nedover trappen. Vinja er litt usikker på fremmende mennesker sånn med en gang, men hvis hun liker deg så vil hun gjerne få litt kos ;o))


Vinja


Ronja

Når de syntes at de har fått nok kos, så springer de ut på kjøkkenet begge to… Der er matkoppen tom, og da er det forventet at matmor skal fylle på litt. Skjer ikke det ganske raskt så blir det en aldri så liten mjauekonsert, hihi!!

#katter #kjæledyr #møte #glad #kjærlighet #glede #kos #ronja #vinja #blogg

14 kommentarer
    1. De er veldig flotte de kattene dine. <3 Koselig med katt. Jeg hadde også en sånn som kom mot meg når jeg kom hjem. Det var riktignok en utekatt, men han holdt seg bare rundt huset og gikk tur sammen med meg og schæferen jeg hadde før.

    2. Marit: Tusen takk <3 Katter er flotte dyr, og jeg er så glad at jeg tok valget å sa ja til at de skulle komme til meg ;o)) Her må de gå i bånd hvis de skal være ute, og jeg prøvde et par ganger i sommer med litt forskjellige resultater. Vi skal prøve igjen ;o))

    3. Åh, det er alltid så selskap i katter! Når jeg kommer hjem til mamma, har ho og bestemor 3 katter som alltid skal kose. Det er jo så koselig! Nydelige puser du har 🙂

    4. Nei så kjempesøtt <3 <3 🙂 Ikke noe er så kjempeherlig å bli møtt av lykkelige katter når du kommer hjem. Her også står tre katter i kø når vi kommer hjem etter å ha vært ute. Elvis sitter rett innenfor døren, Nadina står bak ham og Dixie sitter på vedovnen.
      Kjempefine bilder av kattene dine, og de er kjempenydelige <3 <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin torsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk ;o)) Det er de som påstår at katter ikke viser glede, som en hund, men det er neppe personer som har katt selv. Mine viser i alle fall glede, så det holder ;o))

      Ha en super torsdag Toril ;o))

    6. Koselig lesning…De minner ikke sÃ¥ rent lite om min siste pus(Som jo lever i beste velgÃ¥ende hos sønn/svigerdatter). Kjenner jeg blir litt nostalgisk og vemodig nÃ¥r jeg leser dette…

    7. karidansen: Tusen takk ;o)) Hadde jeg plutselig ikke hatt dem lenger så ville jeg definitivt ha savnet dem. Nå som jeg er så vant med å ha dem rundt meg, ville det ha vært tomt å rart.

      Du fortalte jo at du ikke kunne ha pusen med deg når du flyttet, men den har det sikkert godt hos sønnen og svigerdatteren tenker jeg <3

    8. Åh, så koselig når de viser sånn glede! Katten vår er inne om natta nå som det er snø og kaldt, og når jeg kommer ned i stua om morgenen så kommer han løpende.

    9. SÃ¥ søte…og det er sÃ¥ koselig med sÃ¥nne kosedyr…og de har sine personligheter ja…herlig!! De er jo sÃ¥ søte dine to! Ha en god kveld!

    10. Toini: Tusen takk, og matmor syntes også de er søte. At de har personligheter er sant, og selv om de er søstre er de så vidt forskjellige som det går ann å bli. Ha en fin fredag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg