NÃ¥ har jula flyttet ut…

Jeg sa tidligere denne uken at jeg skulle pakke bort jula på fredagen, men da jeg kom hjem fra jobb på torsdag klødde det i fingrene etter å få tilbake stua til normalen. Så jeg gikk i kjelleren og hentet alle boksene, og satte i gang med å pakke sammen. Det er merkelig at det tar alltid så lang tid å sette fram pynten, men det å pakke den ned går mye kjappere. Ikke glemte jeg noe heller…

Julegardinene og dukene rakk jeg ikke å ta på torsdagen, men etter treningen i går satte jeg i gang med å ta ned dem også. Jeg var spent på om jeg trengte å stryke noen av de som skulle henges opp, og til alt hell var det kun kjøkkengardinene som var litt skrukkete å trengte å glattes litt på. Dermed tok det heller ikke så lang tid å få alt på plass.

Da jeg ryddet i skapene min tidligere i høst, fant jeg igjen de sorte gardinene mine å bestemte allerede da at de skulle opp når jula ble pakket bort. Det er lenge siden jeg har brukt dem, men det ble fint (syntes jeg selv) sammen med matchende duker og tilbehør.

Det var litt overgang fra den lune og gode rødfargen som har preget heimen, til sort og grått i de fleste rommene. Nå er det bare med en gang, for allerede nå så tenker jeg ikke på det noe serlig ;o)) En annen ting er jo at det blir mye bedre plass, for her blir det satt fram mye pynt…

#jul #julepynt #hverdag #rydde #blogg

6 kommentarer
    1. Det ser kjempe fint ut! og jeg syns grÃ¥tt og svart er fint..man kan lysne rommet med mye annet…Ser sÃ¥ koselig ut hos deg! kos deg med ferdig ryddet hus! ha en god kveld!

    2. Toini: Tusen takk, så hyggelig at du syntes det ;o)) Jeg liker både gamle og nye møbler, så er det en fin blanding av begge deler. Ha en kjempefin søndag ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg