Jeg trives ikke nå om dagen

At jeg ikke er overbegeistret for vinteren, er ingen hemmelighet akkurat. Det jeg misliker mest er kuldegradene, for jeg syntes jo det er vakkert å idyllisk når snøen ligger hvit og fin.

Nå kan vi i grunnene ikke ha den ene og ikke den andre… Noen kuldegrader må til, men det behøver vel ikke være så kaldt som nå vel?

I lunchen i dag gikk jeg bort til Stortorvet, en tur som tar kanskje maks 10 min. Jeg kom halvvegs da kroppen mer eller mindre ikke ville mer. Leddene mine nærmest skrek av smerter, og jeg ble helt stiv. Jeg var innom et par butikker og fikk varmet meg, men det ble jo like ille på veg tilbake igjen, brrrrr!

Når jeg blir så kald og stiv, så er det som om alle krefter forsvinner ut av kroppen. Jeg blir så sliten, og føler meg helt elendig. I tillegg til at jeg liksom ikke helt klarer å bli varm igjen.

Så derfor skrudde jeg varmeovnene opp så de nesten glødet da kom hjem. Pakket meg inn i 2 fleecepledd for å prøve å bli varm igjen, noe som ikke helt har lyktes….

Du tenker at jeg ikke var kledd for en dag ute i kulden, og da har du til dels rett. Jeg var kledd for å komme meg til og fra jobben, og hadde derfor ikke på meg kjukk strømpebukse under jeansen 😱

#vinter #kaldt #fryse #kuldegrader #stiv #ledd #blogg

14 kommentarer
    1. hva med en vindtett overtreksbukse som du kan ta av når du kommer på jobben da ? selv måtte jeg ta sokker på når jeg la meg i går for jeg hadde fått frosten i føttene og da sovner jeg ikke,hadde jeg sittet oppe hadde jeg tatt et godt og varmt fotbad det hjelper,men om vinteren savner jeg badekar,tenk å synke ned i et deilig og varmt bad da :=) nå er det 8.9+ ute og vinden var lun,så hvem hvet kanskje vi får mildere dager :=) ser frem til det

    2. fruensvilje.blogg .no: Du kan være å inne på noe der, en vindbukse kan være tingen. Jeg er vel som du, at jeg savner badekaret om vinteren. Pleide å!glid å ta meg et langt bad, når jeg var frossen. Blir ikke helt det samme med dusjen.

    3. Tone V. Vinningland: Nei, mange kuldegrader er ikke bra for meg… Vet ikke om det var derfor jeg vÃ¥knet med feber og vondt i halsen i dag, at jeg ble sÃ¥ frossen altsÃ¥ ??

    4. Det er mange som blir isolert nÃ¥r vi har slikt vær. Mange tÃ¥ler ikke kald luft, tenker pÃ¥ de med astma og kolls og flere til, SÃ¥ er det de med rullestol og krykker. Vinteren er vakker. Skjønner deg godt men til samme tid er det bra at folk oppsøker snøen og gÃ¥r pÃ¥ ski osv… HÃ¥per du er bedre i dag. Ha en fin dag.

    5. Uff..det er vondt Ã¥ bli sÃ¥ kald…og er jo ikke sÃ¥ lett Ã¥ kle seg om dagen…for kaldt og varmt om hverandre…hÃ¥per du fÃ¥r varmen i dag, og ha en god ny dag!

    6. Helge: Jeg har i tillegg kuldeallergi som gjør at jeg blir tett i hals og nese nÃ¥r det ete kaldt. Om det at jeg ble sÃ¥ kald i gÃ¥r er Ã¥rsaken, vet jeg ikke…, men jeg vÃ¥knet nÃ¥ med høy feber og vondt i halsen. Derfor avgjorde det seg selv, jeg slapp Ã¥ gÃ¥ ut i dag.

    7. Toini: Hihi, ingen fare for jeg blir kald idag…. VÃ¥knet med høy feber og vondt i halsen, sÃ¥ her blir det innedag under fleecepleddene mine ?? Ha en fin dag.

    8. Ja, idag er det kaldt, men det skal bli mildere og snø etterhvert. Noe av det beste om man er frossen, er Ã¥ ta et fotbad/sette bena i varmt vann. Da kommer varmen tilbake i hele kroppen. HÃ¥per halsvondtet ikke blir noe langvarig, – ønsker deg riktig god bedring!! :o)

    9. Hanne Beate: Tusen takk ;o)) Ja nå har gradene heldigvis steget ganske mye, fortsatt minus men det er OK. Du har helt rett, et fotbad er perfekt når man er kald. Jeg måtte dessverre kaste inn håndkle og være hjemme fra jobben fra onsdagen til og med i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg