Outlander inspirert arm- og pulsvarere

De siste dagene har feber og sår hals gjort at jeg har holdt meg inne, godt innpakket i pleezepleddene mine. Det kan jo bli kjedelig i lengden og bare sitte å halvsove å se tv. Så jeg dro fram håndarbeidskurven og gravde fram noen nøster med restegarn å laget arm- og pulsvarere. Jeg viste jo de rosa i et innlegg tidligere i uken, du kan se dem HER. De er nå blitt ferdig, og jeg er godt i gang med noe nye.

Jeg er jo, som jeg har sagt før stor fan av tv-serien Outlander, og i første sesongen bruker den ene hovedpersonen Clair noen arm- og pulsvarmere i brunt og beige. Jeg likte dem veldig godt, og tenkte at jeg ville lage noen på min måte. Ettersom armene mine ikke er så gode, så blir alle disse pulsvarmerne laget på knitting loomen min.

Her er altså min variant på Clair Fraser sine pulsvarmere. De er strikket i et garn som heter Alpina, som er 50% acryl og 50% ull. Foreløpig er bare en varmer ferdig, mens no 2 er under arbeid…. Ettersom de er så raske å lage, blir jeg nok ferdig med den også i dag. Alpina-garnet er ikke noe jeg har hatt liggende, men ble kjøpt inn spesielt for dette prosjektet.

#håndarbeide #strikke #loom #knitting #knittingloom #hobby #pulsvarmere #blogg

12 kommentarer
    1. frodith: Tusen takk ;o)) Ja denne loomen, og de andre jeg har, er morsomme å bruke. Spesielt nå som jeg begynner å lære meg fler og fler måter å bruke dem på ;o))

    2. Det var fantastiske saker du lager. Til nytte for deg lenge. Kjøpt ny pc i dag, en Lenovo 15,6 tommers refleksfri skjerm. Det var deilig med noe nytt etter 17 år med den gamle. Men helt klart som dag og natt men nå blir det nye digitale tider for meg. Håper formen din er bedre nå. Ha en fin dag.

    3. Helge: Tusen takk ;o)) Det er gøy å lage ting til seg selv, som man kan bruke. Jeg hørte fra ei som har litt greie på det at Lenovo er PC’n å kjøpe, når man skal ha ny. Så du har nok gjort et godt kjøp her. Håper du blir fonøyd ;o))

    4. annebe: Tusen takk ;o)) Ja dagene blir lange når man ikke orker så mye, da er det godt å ha noe å drive med. De ble mye mer myke enn jeg trodde de skulle bli ;o))

    5. fruensvilje.blogg .no: Jeg fant ut at det var ganske smart med denne typen, og det blir som å ha på seg en en genser eller jakke med lange ermer. Jeg er jo ikke noe glad i å gå med votter eller vanter, så dette er midt i blinken for meg ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg