Snøkaos…

Det å komme seg ned alle bakkene og til t-banen på morgenen var litt av en utfordring… Enkelte steder var ikke fortauet brøytet, så jeg måtte gå i gaten på en smal sti. Det siste stykket ned mot stasjonen, så det ut som om folk hadde gått i sporet til den som først gikk der. Å den personene var jammen langbent….

Før jeg kom så langt som ned i gaten skulle jeg gå ned en sti langs blokken, men i enden ble stien blokkert av en diger snøhaug. I stedet for å gå tilbake valgte jeg å gå over gresset, hihihi for en idiot jeg er, noe som ikke var så smart. Halvegs tro jeg igjennom en gammel snøskavel under nysnøen, og høyre benet sviktet å jeg ramlet overende i snøen. Ettersom det var rikelig med snø, så slo jeg meg ikke, men jeg hadde litt problemer med å komme opp igjen, hihi!!

Snow covered cars
Licensed from: ints / yayimages.com

Jeg vet ikke hvor folk hadde gjort av seg, for det var nesten ikke biler å se på veien. Inne på t-banen var det flere ledige seter, ikke den haugen, men såpass at man kunne velge hvor man ville sitte. Kanskje folk kikket ut å så all snøen, og så tenkte de at nei jeg tar en feriedag i dag…!!

Håper du får en fin dag, uansett om du bor et sted hvor snøen laver ned, eller om sola skinner ;o))

#vær snø #snøvær #snøkaos #vinter #blogg

18 kommentarer
    1. Ja, nÃ¥ har snøen virkelig lavet ned, – begynner Ã¥ bli nok nÃ¥! Her har det vært mye vind ogsÃ¥, sÃ¥ veiene føyker igjen. Godt du kom deg pÃ¥ bena igjen! :o)

    2. Egentlig synes jeg det er litt fornuftig, Ã¥ unne seg en hjemmedag, for i Ã¥r har det hvertfall her vært mange som har brukket noe fordi de fallt. Heldig igjen du, greit Ã¥ vite at man tÃ¥ler Ã¥ falle…..

    3. Hanne Beate: Hihi, jeg regner med at det morsomt ut der jeg krabbet rundt ;o)) Er veldig spent på hvordan føret er nå, og om bussene går som de skal. Her nede i byen er det bare vått, men oppe hos meg er det nok litt fastere.

    4. annebe: Bilen min har fått lov å stå i garasjen i dag, så ingen grunn til å skli rundt i snøkaoset med den. Det var ille nok å gå på bena ;o)) Jeg er enig med deg, pent er det ;o))

    5. maiken: Jeg tÃ¥ler nok ikke Ã¥ falle, men denne gangen falt jeg mykt i snøen sÃ¥ da gikk det greit. Da jeg ramlet i november pÃ¥ asfalten, slo jeg meg noe helt vanvittig og er fortsatt ikke helt bra igjen. Jeg skjønner de som valgte Ã¥ bli hjemme, noe jeg ikke kunne…

    6. Svært så uheldig du er da, med at beina svikter litt under deg :O Men godt du landet mykt i snøen- snø er aldri så galt at ikke det er godt for noe si 😛 he he..

    7. jeg har hørt på værmeldingane att dere har fått rikelig med snø,slike dager skulle en bare vært hjemme ja,tenker brøytemannskapet har en utfordring med å få fjernet snøen så det blir fremkommelig .Du får kose deg inne i kveld

    8. Kaos var det overalt. Bussen gikk ikke og en annen buss stoppa et stykke unna. Og med alt snøen ble det vanskelig for mange og gå. Togene stoppa og forsinkelser ble det mange steder. Heldigvis lenge mellom slike dager. Mange fikk gratis trim når de måtte måke frem bilene. Ser noen snøballer på 4 hjul bortover hvor det kun er antenna som viser at det er en bil. Ha en fin kveld.

    9. Ja fy for et vær i dag!! herlighet..og vi mÃ¥tte ut Ã¥ kjøre…men godt Bjørn hadde fri i dag…en fridag, og den mÃ¥tte brukes til Ã¥ mÃ¥ke og kjøre meg…hihihi. Godt du ikke skada deg..jeg falt pÃ¥ en rar mÃ¥te i dag..med kne innunder meg…altsÃ¥ sÃ¥nn at jeg fikk strekk i lÃ¥ret!! i lÃ¥ret liksom..hihih..sååå støl og det blir nok verre i morgen..men gikk forsiktig..sÃ¥ ble ikke rare smellen..var liksom forberedt…et kontrollert fall..hihih. ha en god kveld!

    10. Elevele: Hihi, jeg tror at jeg hadde gått over ende om jeg ikke hadde problemer med kneet ;o)) Ramle overende i myk snø er ikke så ille, men sikkert festlig underholdning for de som så på når jeg skulle opp, haha!

    11. Victoria Larsen: Vi hadde opphold fra i går kveld til nå på morgenen, nå snør det igjen, men kanskje ikke like tett som i går. Heldigvis så er det ikke så kaldt ;o))

    12. fruensvilje.blogg .no: Brøytemannskapet?? De har jeg ikke sett sÃ¥ veldig mye til, og det er vel ogsÃ¥ derfor det blir kaos i trafikken… Mange servicebusser mÃ¥tte stille inn pga av at de ikke kom fram pÃ¥ smÃ¥veiene. GÃ¥r ut fra at de gÃ¥r igjen i dag, for det var ganske greie kjøreforhold pÃ¥ morgenen i dag.

      Det er vinter sÃ¥ vi fÃ¥r ta det som det kommer, men det hadde vært deilig Ã¥ slippe Ã¥ gÃ¥ ut…. Ha en fin onsdag :o))

    13. Tone V. Vinningland: Hadde ikke gjort så mye med all snøen, hvis de bare hadde brøytet den vekk fra gater og fortauer. Det hadde nesten vært greiere å spenne på seg ski, når man skulle på jobb, hihi!

    14. Helge: Ja veldig mange busser var innstilt i gÃ¥r, mest for at de ikke klarte Ã¥ komme fram pÃ¥ sideveiene de pleier Ã¥ kjøre pÃ¥. SÃ¥ jeg fikk brukt bena i gÃ¥r, da jeg mÃ¥tte gÃ¥ ganske langt for Ã¥ komme meg hjem…., men jeg hadde egentlig godt av det ;o)) Jeg snakket med en mann pÃ¥ veg hjem som nettopp hadde gravd frem bilen sin, for Ã¥ finne ut at den ikke startet… Han var ganske oppgitt… Ha en fin onsdag.

    15. Toini: Hvordan er det med lÃ¥ret ditt, gikk det bra? Jeg ramlet opp i løs og myk snø, sÃ¥ jeg merket ikke sÃ¥ mye til det. Litt vondt i kneet siden jeg vred det, men det gÃ¥r seg nok til. NÃ¥r jeg stavret meg fram i snøkaoset i gÃ¥r pÃ¥ veg hjem, var jeg såååååå glad for at min bil stÃ¥r godt i garasjen og ikke ute i gaten…. Stakkars de som hadde det, for en mÃ¥kejobb de hadde, puh!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg