Peace of mind….

Noen ganger er det bare sånn at det blir veldig fult oppe i hode, og da må man bare ta noen steg til side eller tilbake for å rydde opp… Den siste tiden har det vært veldig tåkete oppe i hode, og jeg har ikke hatt verken lyst eller energi til å åpne PC’n hjemme. Jeg har gått forbi den, stirret på den, strekt meg etter den og snudd meg vekk opptil flere ganger.

Det har ikke vært mangel på ting å skrive om, bare det at det var så tåkete oppe i øverste etasje at det jeg ville skrive om aldri kom helt ned til fingrene. Nå skal det sies at tåka ikke helt har lettet, men den har blitt lettere…  

Skal jeg være helt ærlig så har det egentlig vært litt godt å la PC’n stå å støve litt den siste tiden. Tror også at kattene mine syntes det var fint, for fanget til mamsen var ledig for en lur og masse kos. De nærmest byttet på å komme å ligge en stund å bli klødd bak øret og på magen. Da satte de i gang å male så høyt og hypnotiserende at jeg rett og slett sovnet, men ikke lenge for da kom det en pote og dyttet til armen min… Ville jo bli klødd litt til vettu ;o))

Woman Hand Writing Peace of Mind black marker on visual screen
Licensed from: netsay.net / yayimages.com

Ellers så går jeg rundt å lengter etter lange solfylte og varme dager, noe det ikke er så veldig mye av for tiden. Dagene har jo blitt lengre, og det er positivt… Det som ikke er noe positivt er denne kulden vi har om dagen, for uansett hvor godt jeg kler meg så fryser jeg så fort jeg går ut av døra. Det verker og knirker i alle ledd bare jeg er ute mer enn 10 minutter av gangen… Når jeg kommer hjem pakker jeg meg inn, ikke i bare et men minst 2 pledd for å bli god og varm… Selv om vinteren er vakker, så skjønner du sikkert at jeg ikke er noen stor fan….!!

#tåkete #sliten #peaceofmind #roisjelen #vinter #kaldt #fryser #sperre #lengsel #blogg

16 kommentarer
    1. Alle trenger pause i fra alt som heter digitale ting. Ikke lite info vi fÃ¥r via media – ikke rart at man sliten. Hverdagen er tøff for mange. I kommende uker blir det ekstra mye. Tenker selvsagt pÃ¥ OL som starter nÃ¥ til helga, da blir det resultater, bilder, kommentarer i lange baner. Litt mÃ¥ jeg fÃ¥ med meg men ikke alt, artig om smÃ¥ nasjoner kunne ta en medalje. Leste via Google at lille Island tok sin første OL-medalje i 1956. Men det glemmer man i dag, referater fra OL handler det meste om de som tok Gull. Og ikke om de som kom sist. Ha en fin kveld.

    2. skjønner godt att pusene vil ligge på fang og bli klødd hi hi ,det er jo godt.
      Vi lengter nok etter vår og varme alle som en nå,jeg skal ikke klage for hos oss ligger det på et par + grader,og jeg har vedfyring,det er noe jeg er helt avhengig av :=) men koselig å høre livstegn fra deg da

    3. Jeg tok meg noen dager pause jeg også, når det var litt tøft her noen dager. Og jammen var det deilig. Første gang siden EVER jeg har logget av flere dager. Blir nok ikke mye av det framover, men det var litt godt når det ble sånn..Det var andre ting som var viktig. Koselig å se deg igjen da 🙂

    4. Godt Ã¥ ta pause nÃ¥r man trenger det….og hÃ¥per tÃ¥ka snart letter…den letter nok nÃ¥r gradestokken gÃ¥r oppover…hihih…ha en god kveld! koselig Ã¥ se deg igjen!

    5. Når jeg blir maks sliten i hodet og alt bare føles tungt og fullt og slitsomt ut, så spiller jeg Zoo Tycoon på pc 😛 ha ha.. Kjempegøy og man slipper alle tanker og kan liksom bare lade opp på nytt 🙂
      Enig med den vinteren altså. Syns det er så vanskelig å kle seg, for enten blir jeg alt for varm, og det er ikke særlig greit det heller, eller jeg fryser uansett liksom.. Og kroppen verken så mye mer enn ellers. Gleder meg til litt varmere vær og litt mer dagslys 🙂

    6. Helge: Det blir gjerne litt mye informasjon for hode innimellom… Man skal prestere og holde seg oppdatert pÃ¥ jobben, og det krever mer og mer etterhvert som man blir eldre. Jeg vet ikke hvor mye OL jeg fÃ¥r sett, men jeg skal prøve Ã¥ fÃ¥ med meg det meste. Vi fÃ¥r krysse fingrene for at Norge kommer hjem noen gullmedaljer denne gangen ogsÃ¥. Ha en fin kveld du ogsÃ¥ ;o))

    7. fruensvilje.blogg .no: Ja pusene har levd herrens glade dager de nÃ¥, som PC’n har hatt fast plass pÃ¥ skrivebordet ;o))

      SÃ¥ koselig at du syntes det ?? Det er hyggelig Ã¥ være tilbake ogsÃ¥. SÃ¥ heldig dere er som har sÃ¥ “god” temperatur, men den kommer vel hit snart ogsÃ¥ tenker jeg ;o))

    8. frodith: Tusen takk, det var hyggelig å høre ;o)) Jeg tror vi har godt av å logg av eller ut innimellom, og fokusere på litt andre ting. Det er ikke første gangen jeg gjør det, og jeg kommer nok til å gjøre det igjen når jeg føler for det..

    9. Ei_heks: Tusen takk, så hyggelig at du syntes det :o)) God med en pause for å koble av litt, for med stress på jobb hvor man hele tiden må føle seg oppdatert kan det bli for mye. Ha en fortsatt fin kveld, det som er igjen av den ;o))

    10. Toini: Tusen takk ;o)) Skal ikke se bort fra at vintermørket og kuldegradene sammen med stress på jobb, har hatt innvirkning på tåka i hode. Nå som dagene blir lengre blir det nok bedre tenker jeg. Ha en fin kveld du oså ;o))

    11. Elevele: Jeg spiller Jewl crest pÃ¥ mobilen jeg… Et ordentlig dustespill egentlig, men en fin mÃ¥te Ã¥ glemme hverdagen. Skal virkelig bli deilig nÃ¥r varmen kommer tilbake igjen, for da vÃ¥kner kroppen min til liv igjen ogsÃ¥ ;o))

    12. Det er helt greit å logge av og tenke på andre ting, og blogging er en hobby som man trenger tid og lyst til for å holde på med. Fint å se deg igjen da. :o) Ja, det er kaldt nå og mer enn nok snø har vi fått, men bra sola varmer mer og mer framover.

    13. Hanne Beate: Så koselig at du syntes det ;o)) Det blir noen ganger litt mye for meg, når man sitter foran skjermen hele dagen på jobben. Da er det godt å bare kutte ut og rense hjernen i noen dager ;o)) I dag var det endelig mildere ute, og jeg storkoste meg når jeg kunne være utendørs uten å fryse ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg