Jeg har vært pjusk, men nÃ¥ begynner det Ã¥ rette seg…

Som så mange andre på denne tiden av året, har jeg endt opp med å bli dårlig. Det er to sykdommer som florerer de først månedene av et nytt år, omgangsjuke og influensa (sterk forkjølelse). Jeg har da endt opp med sistnevnte, og siden torsdag har jeg vært skikkelig pjusk 🤧

Da jeg våknet på torsdagen var feberen opp i + 39C, og kroppen verket som besatt. Hele dagen ble faktisk tilbrakt i senga, og det er ikke ofte jeg ikke står opp når jeg er dårlig. Jeg sov meg igjennom det meste av dagen, og var bare oppe en liten stund før jeg crashet igjen å sov meg igjennom hele natten. Fredagen kom og gikk omtrent på samme måte.

Når søndagen kom følte jeg meg litt bedre, og ettersom jeg ikke hadde fått gjort rent før helgen tenkte jeg at jeg skulle prøve det. Sånn i ettertid så innser jeg jo at det var veldig dumt, for på kvelden steg feberen igjen til nye høyder. Jeg skulle nok ha latt støvet og kattehårene bli der det var, men gjort er gjort.

På mandag morgen merket jeg jo at formen ikke var der den skulle være, og forsøkte å få en time hos legen. Der var det totalt kaos på sentralbordet, og etter å ha sittet så lenge i kø for så å bli kastet ut tre ganger, ble jeg desperat. Til slutt logget jeg meg inn på helseappen, og forsøkte å bestille en time derfra og forklarte hva som hadde skjedd. Man skal egentlig ikke bruke app’n til akuttimer, men hva skulle jeg gjøre? Etter noen timer ringte de tilbake, og jeg fikk en time dagen etter. Ikke hos min egen lege, han er på ferie, men hos en annen lege. 

På grunn av ombyggingen av Oppsal senter, finnes det minimalt eller ingen parkeringsplasser, så det å kjøre bort til legesenteret var ingen ide. Jeg håper at vi får igjen noen plasser etterhvert, for når man er dårlig er det ikke bare å gå bort. Jeg ble veldig sliten av spaserturen, men kom meg fram til slutt… Enden på visen ble en sykemelding til og med i dag, og så skal jeg prøve meg på jobb i morgen. Det kommer sikkert til å bli slitsomt, men det er bare to dager så det skal nok gå bra.

I dag har jeg sovet leeeenge, og har ikke tenkt til å gjøre så veldig mye. Skal slappe helt av og hvile sånn at jeg er klar til jobb igjen i morgen.

#syk #sykdom #forkjøla #influensa #helse #blogg

19 kommentarer
    1. Denne sykdomstiden her altså! Masse god bedring <3
      Jeg var jo syk for ca. 3 uker siden, og selv om jeg er frisk nå, så henger det forsatt i. Energien er det langt i mellom, jeg snørrer litt, er som regel tett i nesen, jeg nyser nesten hver dag og jeg hoster fremdeles litt :O Herlighet altså. Trøster meg med at jeg ikke er sengeliggende :O

    2. Elevele: Tusen takk ;o)) Jeg er oppegående igjen, men gåturen frem og tilbake til legekontoret tok nok på mer enn jeg trodde. Noe skit at man ikke kan kjøre bort. Kommer nok ikke til å være helt på topp på noen dager jeg heller.. Skal jo på jobb i morgen, men kommer nok ikke til å stresse nei!!

    3. Det sitter som regel i en stund, selv om man i alle fall er frisk fra sykdommen 🙂 Og en liten gårtur når man er syk kan jaggu ta på altså. Men så er det litt godt også, å få beveget seg litt i frisk luft etter noen dager i sengen 🙂
      Har sikkert spurt før, men hva jobber du med? 🙂

    4. Elevele: Jeg trengte virkelig å rør på meg, selv om jeg ble sliten. Man har ikke godt av å sitte stille i flere dager, i alle fall når man har en stiv kropp ;o))

      Jeg jobber i SpareBank1 her i Oslo, og jobber med personalforsikringer tegnet av bedrifter.

    5. Enig- bevegelse er bare sunt 😀
      Åja, så gøy 🙂 Jeg har faktisk søkt jobb, eller skal søke, på et vikariat på kundesenteret i Sparenabnken 1 i Halden 🙂

    6. Bra at du er frisk igjen så hold deg frisk. Tror det er best og ta det med ro hvis man er syk. Jeg er frisk og i det siste har det vært nok av snø og måke. Og nå er det meldtnok en snøstorm. Man må ta det som kommer og legge opp hverdagen deretter. Mange biler må måkes frem og tak måkes. Men slik er det bare.

    7. Helge: Det kjennes godt at jeg er sÃ¥ pass bra at jeg kan gÃ¥ pÃ¥ jobb igjen i morgen. Uff, ja nÃ¥ har det endelig kommet nok snø… Her i Oslo er det helt kaos, og skal du ha en parkeringsplass i gata mÃ¥ du bruke et par timer pÃ¥ Ã¥ spa fram en plass. Veldig glad jeg har egen garasje ;o))

    8. frodith: Tusen takk ;o)) Syntes nok at begeret er fult nå, men heldigvis så er jeg på bedringens vei. Blir nok litt slitsomt på jobb i morgen/dag, men det går nok greit ;o))

    9. fruensvilje.blogg .no: Det kan nok være at du har rett i det, men problemet er bare det at jeg tror ikke jeg har nok dager igjen Ã¥ være sykemeldt pÃ¥. Jeg var jo tidligere sykemeldt nesten et helt Ã¥r, og da er det visse regler… GÃ¥r man lenger sÃ¥ mÃ¥ man søke om arbeidsavklaringspenger, pes. Derfor gÃ¥r jeg tilbake pÃ¥ jobb før jeg egentlig burde. Det er snakk om bare to dager, sÃ¥ det skal nok gÃ¥ pÃ¥ et vis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg