Snart er den ferdig

I god tid før jul kjøpte jeg inn bomullsgarn til en duk jeg skulle hekle, og gi bort i julegave. Dessverre så ville armene og skuldrene min noe annet, så jeg fikk aldri startet på duken. Turte ikke ta sjansen på å sette i gang med et så stor prosjekt med masse vondter.

Duken var det Bestisen som skulle få av meg, og som vil passe veldig fint på hennes runde 90×90 stuebord. Årsaken til at jeg ville lage duken, er for at det er nesten umulig å få tak i runde duker i butikkene. Det går helt greit med en avlang, men det er helt klart finere med en rund duk til et rundt bord. At jeg skriver om det nå er for at jeg viste henne duken på lørdagen, så hun vet at hun får den…. Veldig snart ;o))

Jeg begynte på den søndag for en uke siden, og hadde mest sannsynlig blitt ferdig med den til denne helgen hvis jeg ikke hadde gått tom for garn. Jeg var jo syk i influensa da også, og ikke kom meg ut. Derfor ble den liggende i noen dager innen jeg fikk mer garn. Nå er den snart ferdig, og jeg holder på med en av de siste omgangene. Problemet er bare det at duken har nå blitt så stor at det tar tid å komme rundt en omgang, i tillegg til at den er veldig tung. Det er flere år siden jeg har laget en slik stor rund duk, og jeg hadde nesten glemt hvor frustrerende det kan være i starten. For på et stadie så det nesten ut til at det skulle bli en søt liten lue, hihi!! Nå som den er så stor og tung, er ikke det noe stor problem siden den vil strekke på seg når den kommer på bordet. Så skal jeg jo presse den da innen jeg gir den fra meg ;o))

Kommer til å legge ut et bilde av den når den er helt ferdig…

#håndarbeidet #hekle #hobby #blogg

15 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Jeg syntes at hun fortjente det, etter alt hun har vært igjennom det siste halve året. Selv om hun er kreftfri så er ikke hverdagen som den var før behandlingen startet. Hun syntes at duken var fin da hun så den på lørdag ;o))

    2. Du er kjempeflink og så pen den blir. Tenker nok av den som skal ha den blir glad for den. Er du helt frisk og feberfri? Skal ut og måke snø nå. Frem til April skal jeg måke snø rundt huset til ei dame som for tiden jobber i utlandet. Det er masse snø på taket men jeg tørr ikke, taket er nokså flatt men det er sikkert en halv meter snø + is. Hun mener at jeg skal måke der også. Men jeg får sende henne en mail så blir det en løsning.

    3. Helge: Tusen takk ;o)) Hun har allerede sett den, og var veldig fornøyd med sånn den var da. Blir nok ferdig med den i kveld. Ja nå er jeg feberfri og frisk igjen, endelig ;o))

      Når det gjelder snømåking av taket, så så jeg en smart løsning på NRK i fjor en gang. Hvis du får med deg en person til, og skaffer et langt tau. Så kan dere stå på hver sin side, kaste det opp og dra snøen av taket. Det er i alle fall en løsning, hvis det fungerer på dette taket da.

    4. frodith: Jeg blir ferdig med å hekle i kveld ser det ut til, og da er det igjen bare å feste en haug med løse tråder. Kanskje den er såpass klar i morgen at jeg kan vise den frem ;o))

    5. Toini: Den er ekstremt tung, og varm så jeg sliter litt når jeg skal løfte på den. Kommer i alle fall til å ligge støtt og fint på bordet ;o)) Ha en fin tirsdag.

    6. Ei_heks: Tusen takk, det var hyggelig sagt ;o)) Jeg heklet veldig mye duker da jeg var yngre, men ikke så mange runde. De hadde en tendens til å ende opp som luer, hihi! Veldig fornøyd med resultat av denne, og jeg skal vise den for dere når jeg er helt klar. Måtte ta en pause i dag pga vondter i skulderene. Ha en fortsatt fin kveld du også.

    7. Jeg ønsker meg en som er heklet med broderigarn til et slags røykebord jeg har arvet etter bestemoren min. Det står IKKE på budskjettet mitt for å si det sånn. Tør ikke en gang tenke på hva den i så fall ville kostet. 😀 😀 😀

    8. Ei_heks: En duk heklet med broderigarn er delikat og fin.. SÃ¥ tynt garn har aldri jeg forsøkt meg pÃ¥ noen gang. Moren min slo nuppreller med sÃ¥ tynt garn, og det ble sÃ¥ nydelig. Hun forsøkte Ã¥ lære meg det, men dessverre fikk jeg aldri tak pÃ¥ det. Skulle ønske jeg kunne det… Tror du har rett i at det kan bli en dyr afære!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg