NÃ¥ er den ferdig 🤓

Sent i går kveld festet jeg den siste løse tråden på duken jeg har heklet, og DEEEET var kjedelig det. Å hekle den var veldig gøy, selv om det tok litt tid å komme rundt omgangene på slutten. Feste tråder er ikke gøy, i alle fall ikke når det ble så mange som det ble på denne… En pen liten haug ble det til slutt, hihi!!

Det som gjenstår nå er å presse den, sånn at den blir slett og fin. Er ikke helt fornøyd med de første radene helt innerst, som ble litt strammere enn jeg hadde tenkt meg. For på et tidspunkt truet duken med å bli en søt liten… Nå tror jeg at alt dette ordner seg etter at den er presset, og når den kommer på bordet.. Ettersom den er så tung vil den strekke seg ut litt av seg selv ;o))
 

Jeg målte duken mens den lå i fanget, og det så ut til at den var sånn ca 1,20. Bordet til Bestis er 90×90 så det er helt perfekt. Allikevel er jeg veldig spent på hvordan den vil ta seg ut når hun legger den på. En ting er å se den sånn flatt på gulvet, men det er noe helt annet når den ligger der den skal være ;o))

#hekle #duk #rund #håndarbeidet #hobby #blogg

24 kommentarer
    1. For en heldig bestis! 🙂 Den duken var jo kjempefin. Faktisk kunne jeg hekle jeg også, en gang. Lenge siden jeg har forsøkt meg på det gitt.

    2. Marit: Tusen takk ;o)) Hun har sett den allerede, og var veldig fornøyd med resultatet. Jeg har alltid syntes det var gøy Ã¥ hekle, men jeg som regel heklet duker som er firkantet eller avlange. FÃ¥r alltid problemer med de runde, som har en tendens til Ã¥ bli stramme i starten… Det ga virkelig mersmak dette her :o))

    3. frodith: Tusen takk <3 På denne hadde jeg faktisk ikke et skrevet mønster, men derimot en annen duk som jeg laget for mange år siden. Satt å telte og brukte den som mal..., puh ikke så lett skal jeg si deg. Du har helt rett, det er mange andre ting man kan hekle hvis man har lyst til det... ;o))

    4. Den var super fin! og det du snakker om..stramheten..det sletter seg ved damping vil jeg tro..er ikke mye det der da…Blir gøy Ã¥ se den pÃ¥ bordet..for du fÃ¥r ta et bildet der ogsÃ¥..Du er nok glad den er ferdig nÃ¥…hihih.. ha en god kveld!

    5. SÃ¥ flott duk og masse jobb! Jeg har ogsÃ¥ heklet en gang i tiden, men er lenge siden nÃ¥, – lærte det av moren min.

    6. solliv: Tusen takk ;o)) Jeg hadde ikke noe mønster å hekle etter, så jeg brukte en jeg hadde laget før å den var blå. Der brukte jeg mye tynnere garn så den var ikke så stor. Jeg hadde også hekledilla, og prøver å lokke fram det igjen ;o))

    7. Toini: Tusen takk ;o)) Ja jeg tenker nok at den kommer til å bli bra, etter en runde med pressefille og strykejern. Vet ikke om hun legger den på i morgen, men jeg skal be henne ta et bilde når hun gjør det å sende til. Så skal dere få se hvordan den ser ut på bordet ;o)) Ha en fin fredda.

    8. Hanne Beate: Tusen takk ;o)) Jeg må nok innrømme at det var en del jobb, i sær mot slutten hvor det tok en evighet bare å komme rundt radene ;o)) Min mor kunne ikke hekle, så jeg lærte det da gikk på skolen. Mamma var en reser på nupreller hun, og laget de lekreste duker. Akkurat det klarte hun aldri å lære meg dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg