Forden til EU-kontroll

På fredagen ble Forden levert inn hos Bilvask1 Bryn til en grundig vask utvendig… Han, for det er det han er, var så møkkete at man kunne nesten ikke se hvilken farge som var bak på bilen. Jeg burde egentlig ha vasket den for lenge siden, men det har bare blitt med tanken.

Etter et par timer fikk jeg igjen en skinnende ren bil, som jeg knapt kjente igjen. Gikk nesten forbi den før jeg skjønte at det var min bil, hihi! Jeg kunne ikke utsette vasken lenger, for i dag hadde jeg nemlig time på verkstedet til EU-kontroll. Det ble litt i siste liten denne gangen, for kontrollen skal jo være gjennomført innen 28.02. Pleier vanligvis ikke å være så treg altså….

Det var en kald fornøyelse å rusle bort til t-banen og stå der å vente… Nå var det bare 3 minutter, men det virket nesten som 30 minutter. Jeg frøs og hutret der jeg sto, men jeg var langt fra alene om det. Til slutt var vi en pen liten gjeng som sto og hoppet og tråkket rundt i en underlig dans for å holde varmen.

Gradestokken viste – 15C da jeg gikk ut av døra til morran, men selv om det var litt i kaldeste laget for meg, så må jeg innrømme at det var og er en fin vinterdag ;o)) Du tenker kanskje at jeg ikke har kledd på meg nok klær, feil… helt feil, for det har jeg… Fryser allikevel jeg, sånn er det bare, hihihi!

#Forden #bil #eukontroll #verksted #kald #fryse #tbane #vinter #minus #vinterdag #blogg

6 kommentarer
    1. tenker vi er mange som kjører rundt i altfor møkkete biler,vÃ¥r er kvit,men i dag ser den heller grÃ¥brun ut hi hi .15 – var sykt kaldt,hos oss blir det skjelden over 10-,men her er det pÃ¥ plussiden sÃ¥ jeg fryser ikke ute,hÃ¥per den kuden gÃ¥r over fort da

    2. EU-kontroll er viktig sÃ¥ det er noe man mÃ¥ ta med seg. Vi er i starten pÃ¥ ei kald uke, var 20 – her i dag tidlig men neppe like kaldt ned i byen. SÃ¥ det blir en meget kald mars i starten men det mÃ¥ før eller seinere snu. NÃ¥r april kommer kan man lukte vÃ¥r. Men det blir mye vann ut av all snøen.

    3. oj…er det ikke skummelt Ã¥ vaske bilen nÃ¥ da..? med den kulda….men du har garasje du..da gÃ¥r det vel bra….Flink du er med eu..vi er alltid et hakk for sene vi…alltid..hihih…ha en god kveld!

    4. fruensvilje.blogg .no: Ja det er ikke mange dom har ren bil nÃ¥ om dagen, og jeg tror ikke min blir ren særlig lenge. Huff ja i dag har det vært kaldt, men nÃ¥ i kveld er det bare – 6,8C HÃ¥per det holder seg der ??

    5. Helge: Ja det er viktig å ta både EU kontroll og service på bilen, for da får man tatt tingene med en gang. Da slipper man unna med alt for store regninger, kanskje!! Jeg ser virkelig fram til når gradene stiger og havner på plussiden igjen ??

    6. Toini: Jeg ville ikke ha vasket bilen på bensinstasjonen nå i kulda. Vasket den hos gutta som tar den for hånd, og da står bilen inne i varmer å tørker innen jeg henter den. Jeg har garasje, men det er kaldt inne i der også nå ?? EU kontrollen tar jeg når jeg skal, men servicen er jeg nok litt tregere med. Ha en god kveld du også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg