Er jeg usynlig?

Ja vet du, jeg begynner nesten å lure på om jeg er usynlig. Går jeg bort over på fortauet, over et fotgjengerfelt, inne på et shoppingsenter eller andre steder hvor mange mennesker oppholder seg, så blir jeg gått på eller skumpet bort i. De går rett på meg som om jeg ikke eksisterte i det hele tatt… Kjenner at jeg begynner å bli mektig lei av å være…

I går da jeg skulle over fotgjengerfeltet i Storgaten ved Gunerius, skjedde det igjen. Jeg gikk mot Gunerius og en hel horde kom den andre veien, og på de få minuttene det tok meg å komme over feltet ble jeg gått på to ganger!! Jeg føler hele tiden at jeg må flytte meg for alle andre, og da må jeg jo lure på om jeg er usynlig….

Opplevd det samme? Blir du gått på som om du ikke eksisterte?

#usynlig #irriterende #mennesker #hensyn #blogg

23 kommentarer
    1. Har Ã¥ opplevd det, men ikke sÃ¥ mye. Er ikke sÃ¥ ofte I storby… Mest I Oslo jeg har opplevd det. Tror det bare er fordi de andre er for lat eller Ikke orker Ã¥ gÃ¥ til sides. Alle bare tenker at de andre kan flytte seg.

    2. Ja, jeg opplever det jo midt i byen. Noen ganger er det meg som mÃ¥ VIKE …alltid… Og andre dager er jeg mer PÃ…GÃ…ENDE, og har bestemt meg for IKKE Ã¥ vike..da SER JEG folk rett i øynene, litt sterk i blikket…og gÃ¥r pÃ¥.. Fordi jeg ser at DE ville aldri veket om jeg ikke satte øya i dem 😀 Spesielt hvis det er 3 stykker som liksom MÃ… gÃ¥ ved siden av hverandre…da blir jeg litt hissig 😮

    3. Uff sÃ¥ ekkel følelse da….hihih Ikke noe hyggelig Ã¥ føle seg usynlig…Men du er nok ikke det…men kanskje du gÃ¥r litt mer avslappet i forhold til alle de andre…som haster avgÃ¥rde…..:-) Du fÃ¥r finne en formel for Ã¥ bli synlig igjen…Ha en god dag!

    4. Folk eier jo bare ikke respekt for andre. Greit nok at man noen ganger kan dulte borti, men nÃ¥r folk bokstavelig talt bare gÃ¥r rett pÃ¥ meg, da blir jeg litt irritert altsÃ¥. Si i det minste “beklager” etterpÃ¥.

    5. frodith: Aha, blikket ja…!! Kanskje det er sÃ¥nn jeg skal gjøre, stirre dem inni øynene med et bestemt blikk. Skal jammen prøve den løsninger ;o))

    6. Toini: Fikk nettopp et fint tips fra Frodith, stirre de møtende i øynene med et fast blikk å ikke vike. Skal i alle fall prøve det, og kanskje det fungerer ;o))

    7. Elevele: Vet du, jeg kan ikke huske nÃ¥r noen sa beklager eller unnskyld nÃ¥r det har gÃ¥tt pÃ¥ meg, eller dyttet bort i meg. Frodith tipset meg om Ã¥ stirre de møtende i øynene med fast blikk, og kanskje sett opp farten… Skal prøve, kanskje det fungerer ;o))

    8. He he- ja, sikt deg inn, så flytter de seg nok 😉
      Det er jo liksom det minste man kan gjøre, når man går på folk- hjelpes til folk altså 😛

    9. Toril sin hverdag med musikken: Kanskje folk tar mer hensyn på din kant av landet. Her i byen har jeg inntrykk av at det er MEG FØRST kulturen som styrer, så kanskje kan andre komme etter. Ha en superfin tirsdag Toril ;o))

    10. Frodith har helt rett. Jeg bruker det jeg ogsÃ¥. Har moret meg med Ã¥ “slÃ¥ av og pÃ¥” og det er pÃ¥fallende hvor stor forskjellen er.
      Lykke til! :)))

    11. fruensvilje.blogg .no: Det kan du være glad for… Oslo kan være en stressende by Ã¥ gÃ¥ rundt i, i sær nÃ¥r man føler at man er “kjærringa mot strømmen” hele tiden, hihi!!

    12. Nei, det har jeg ikke opplevd, men er nok et større problem i Oslo med mange mennesker som stresser avgårde. De går i sine egne tanker eller i flokk, og ser ikke mennesker som kommer dem imot.

    13. Veldig godt tips fra frodith. Jeg opplever det fra tid til annen, kanskje ikke aller mest ute, men observer i butikker og sentre f.eks. Jeg tror det har med alder Ã¥ gjøre , man blir mer usynlig for sÃ¥ mange jo eldre man blir. Den følelsen har jeg. Det gjelder de jeg ikke kjenner da… Og av og til hender det jeg blir litt sint, det bare mÃ¥ man….

    14. Jeg bor nær en videregÃ¥ende skole, og møter jeg en flokk ungdommer pÃ¥ vei heim fra skolen skjer dette ofte, kanskje ikke sÃ¥ rart siden øynene deres er lÃ¥st fast til mobilen? 😊 Ikke sÃ¥ lett Ã¥ lure seg forbi dem heller, de bruker hele fortauet……

    15. Synne: Ikke lett å stirre dem fast i øynene, når øynene er limt fast til mobilen. Akkurat at de bruker hele fortauet gjør heller ikke saken lettere. Kanskje man bare skal gå rett på, for å se hvilken reaksjon som kommer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg