Velkomstkomite

Hver dag når jeg kommer hjem fra jobben, kommer begge kattene mine (Ronja og Vinja) å møter meg i døra. Da blir jeg besnust etter alle kunstens regler, for jeg har jo med meg noen spennende nye lukter utenfra som de må bli kjent med. Når det er overstått, skal det koses og rufses i pelsen mens de stanger til meg, smaker litt på meg og en rekke andre ritualer som de har lagt seg til ;o))

Noen ganger sitter Vinja i vinduet å kikker ut når jeg kommer, og når hun oppdager meg stirrer hun på meg en stund før hun hopper ned å løper til døra. De nærmest sloss om å være den første som hilser, og som regel er det Vinja som vinner den kampen. Da setter Ronja seg tålmodig ned å venter på tur, for hun vet jo at jeg ikke glemmer henne ;o))

Her er det Vinja som er i aksjon å snuser på støvlene og buksene mine… I går var støvlene veldig spennende for, hun ville ikke gi seg med å snuse på dem. Det er hunder i borettslaget og de kaster jo ut en tiss her og der, og jeg hadde mest sannsynlig tråkket i det uten å se det. Det er jo en spennende lukt for henne, og som hun definitivt må prøve å bli kjent med ;o))

#katter #velkommen #velkomstkomite #møte #hyggelig #kjæledyr #blogg

12 kommentarer
    1. Cecilie kristiansen: Det superkos å komme hjem fra jobb, og bli møtt av to herlige katter som viser at de har savnet meg <3 Før jeg fikk dem for litt over 8 år siden, trodde jeg ikke katter viste glede på den måten. Ha en superfin dag ;o))

    2. Ei_heks: NÃ¥r man bor alene er det ekstra koselig at pusene kommer Ã¥ hilser, nÃ¥r jeg kommer sliten hjem ;o)) Huff ja, etterpÃ¥… Tror ikke jeg orker Ã¥ tenke pÃ¥ det nÃ¥, for savnet kommer til Ã¥ være veldig stort…

    3. fruensvilje.blogg .no: Ja, det gjør det ekstra koselig å komme hjem etter en lang dag ;o)) Før jeg fikk pusene for litt over 8 år siden, trodde jeg faktisk ikke at de viste så stor glede over å se eieren sin igjen ;o))

    4. JA de blir som hunder disse kattene ogsÃ¥..ihvertfall innekatter…de blir jo veldig knyttet til deg…Du er nok hele livet dems….sÃ¥ herlige!! ha en god kveld!

    5. Herlig med en sånn velkomstkomite! <3 Da jeg var yngre hadde vi hund, og like før jeg kom hjem fra skolen sto den i vinduet og så etter meg. Da den ble sluppet ut, løp den i full fart nedover veien for å møte meg. <3

    6. Toini: Ja vi har et veldig varmt og tett forhold. De er noen ordentlig mamma-jenter, og viser tydelig hvis jeg har vært for lenge borte. Da jeg var i Haugesund for en stund siden, og borte fra dem fra fredag til søndag, var Vinja ekstremt fornærmet. Hun lot meg ikke komme i nærheten av henne før det var gått nesten en time.

    7. Hanne Beate: Å så koselig <3 Det er sånn Vinja også gjør innimellom, hun sitter i vindu å ser ut. Når hun ser meg hopper hun ned å forter seg bort til utgangsdøra, og hvis jeg stopper opp ute i gangen å snakker med en nabo... Ja da hører jeg hun mjauer på innsiden og skraper på døren, og syntes at jeg er alt for sen med å komme inn til henne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg