Nytt prosjekt på gang

Nå på vinteren når snøen laver ned, og det ikke er så veldig hyggelig å være ute. (vel, jeg syntes i alle ikke det) Da er det veldig greit å ha noe fordrive tiden med. Jeg liker å drive med håndarbeide, og så liker jeg jo å se favorittseriene mine på tv. Begge disse “hobbyene” går jo fint å gjøre samtidig ;o))

En gang i fjor da jeg var innom Rusta, kom jeg forbi en kurv med garn som var på salg. Garnet heter Mindy, og ser ut til å være laget for Rusta i Kina. Det er et flerfarget garn, og ettersom jeg elsker rosa og lilla valgte jeg noen nøster med de fargene. Da jeg kjøpte det var det for å lage et trekantet sjal, i samme type mønster som jeg hadde laget selv.

Det er nok ikke alle som er glad i flerfarget garn, men jeg liker det… Man vet aldri helt hvordan sluttresultatet vil bli, og det er spennende syntes jeg.

På fredag startet jeg på det nye sjalet, og siden garnet er ganske tykt og jeg bruker pinne no 6 mm går det ganske fort. Jeg prøver å ikke strikke for stramt, for at det skal bli litt bevegelse i sjalet når det blir ferdig. Sist gang jeg strikket dette mønsteret strikket jeg for fast, og jeg ble ikke så fornøyd med resultatet. Denne gangen ser det ut til å bli så elastisk som jeg ønsker det skal være ;o))

#håndarbeide #strikke #hobby #sjal #flerfarget #garn #mindy #rusta #blogg

12 kommentarer
    1. Det blir sikkert bra, fine farger og de har mye pent på Rusta. Kjøpte noen putevar og de passa bra. Ellers så jeg ikke på MGP men hørte låten på nette. Må jobbe mye hvis den skal vinne i Portugal. Ble ikke noe kake på meg går på bursdagen men må ta meg tid til det i dag. Har ei tante som fyller år i dag så blir mor 90 år 24 mars og min søster har bursdag 29 mars. Så hos oss er det mye i Mars. Men nå må jeg fare.

    2. Toini: Ja, jeg tror at dette kan bli ganske kult når det blir ferdig ;o)) I tillegg er det jo så mykt og behagelig, så det blir deilig å slenge rundt seg.

    3. Helge: Ja, Rusta har blitt en favorittbutikk, og jeg finner stadig fine ting til en ikke alt for ille pris ;o)) Jeg tror du kan ha rett angående Alexander Rybak’s låt, men MGP er noe rare greier så man vet aldri hvem vei det svinger.

      Gratulerer med dagen som var ;o)) Ja du må unne deg litt kake i dag syntes jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg