Jeg er i gang igjen

Etter at jeg var så uheldig å ramle og slå meg så kraftig før jul, har jeg hatt store problemer med det venstre benet mitt. Det har vært ekstremt vondt å gå, egentlig å bruke det i det hele tatt. Det har artet seg slik at hvis jeg satt mer enn ca 20 minutter uten å reise meg opp, så klarte jeg ikke å belaste benet før jeg hadde strekt ut musklene å forsiktig prøvde å belaste det. Ikke så greit når man er på jobb, og skal gå avsted å hente noe man trenger…

Allikevel har jeg bitt tennene sammen å trent hos fysioterapeuten og her hjemme, noe som endelig har begynt å hjelpe…. De siste dagene har kneet endelig begynt å lystre, og bevegeligheten har begynt å bli normal igjen. Det er helt fantastisk å slippe smertene, og ikke minst klare å gå normalt igjen uten å bite tennene sammen for hvert skritt jeg tar.

Delhi underground
Licensed from: kubagrabski / yayimages.com

På grunn av disse plagene har det blitt til at jeg har brukt bilen på jobb hver dag, noe som har kostet meg ekstremt mye penger i parkeringsavgifter. Penger jeg i utgangspunktet ikke hadde råd til å bruke, men måtte gjøre allikevel.

I går for første gangen på jeg vet ikke hvor lenge, gikk jeg ned til t-banen og tok den til sentrum. Selvsagt kjente jeg det i kneet, men det var overkommelig ;o)) Det var så godt å endelig mestre å gå i ca 10 minutter, og stå i 20 minutter (for sitte fikk jeg jo ikke), så å gå i noen minutter opp til jobb…

Det at jeg ikke har orket å gå så mye, har jo også gått utover kroppen på andre måter. Kondisjonen har blitt dårligere, og jeg har gått opp i vekt noe jeg definitivt ikke har hatt noe ønske om. Akkurat det går det ann å gjøre noe med, og blir neste prosjekt ;o)) i tillegg til å bli enda sterkere i bena igjen.

#skade #kne #ramlet #trene #gå #kjøre #penger #tbane #tilbake #helse #kondisjon #trene #blogg

14 kommentarer
    1. SÃ¥ bra det gÃ¥r fremover…kjenner igjen det med at smÃ¥ ting gÃ¥r utover kroppen andre steder….Jeg la ogsÃ¥ mye pÃ¥ meg nÃ¥ nÃ¥r helene har vært vonde…Men har tatt meg sammen og stoppet utviklingen..Det gÃ¥r jo sÃ¥ fort oppover ogsÃ¥…SÃ¥ nÃ¥ var det nok…Har klart Ã¥ gÃ¥ ned 3 kilo bare ved Ã¥ kutte ut alt godteriet..:-) Lykke til! Ha en god ny dag!

    2. Bra at det går fremover. Alle bevegelser er trening men vis hensyn til kneet. Bør helst ha et kne som er helt 100% bra. Det skal bli solskinn i dag og det er jo bra. Ha en fin dag.

    3. godt når kroppen leger seg igjen ja,men det er jo fordi du har vært så flink til å trene,godt å få gå igjen ja,så krysser vi fingrane for att det går den rette veien videre med vekten også :=) lykke til og ha en god dag

    4. Toini: Ja, det Ã¥ bli sittende fast i godstolen, med godisskÃ¥la ved siden av er ingen god kombinasjon. Det har nok blitt litt vel mye av det her i det siste… Tungt Ã¥ begynne Ã¥ bevege seg normalt igjen, men det er bare fortsette Ã¥ ikke gi opp. Akkurat nÃ¥ er jeg ikke venner med vekta, men hÃ¥per at jeg snart blir det ;o)) Ha en fin tirsdag.

    5. Helge: Ja det føles godt at ting gÃ¥r den rette veien… Problemet mitt er jo at jeg ikke har noe kne som er 100% frisk, for det venstre fungerer heller ikke helt optimalt. Sola skinte da jeg gikk ned til t-banen i dag og temperaturen lÃ¥ rundt nullpunktet, helt perfekt . Ha en fin dag du ogsÃ¥ ;o))

    6. fruensvilje.blogg .no: Jeg tenker at ettersom jeg klarer å være mer bevegelig, og kommer meg ut å gå vil det garantert påvirke vekten min også. Det skal bli godt å få kroppen tilbake der den skal være ;o)) Ha en fin tirsdag.

    7. Det gÃ¥r fremover …det er slik vi mÃ¥ tenke og bite tenna sammen. Jeg har vært veldig skadet selv. Tok et Ã¥r før jeg ble helt frisk. Hadde et stygt fall pÃ¥ sykkel ned en bakke. Brakk bekkenet pÃ¥ høyre side. 3 brudd rett over. Tok tid Ã¥ bli frisk igjen..men mÃ¥ ikke gi opp….klemmer herfra.

    8. solliv: Det tar nok litt tid før jeg er helt tilbake der jeg var, men jeg er hoppende glad at jeg har kommet dit jeg er nå. Et godt utgangspunkt for våren, og turer ut i skog og mark med kamera ;o))
      Det viktigste er å ikke gi opp, og selv når de dagene kommer hvor ting er litt tunge, så må man prøve å finne noe posetivt å henge seg på. Ha en super dag ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg